مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره):

افزایش قدرت انتخاب مردم با برقراری پروازهای داخلی در فرودگاه امام خمینی (ره)

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با اعلام این خبر که این مجموعه آماده برقراری پروازهای داخلی است، گفت: ایرلاین‌ها در حال برنامه‌ریزی برای برقراری این پروازها هستند و پروازهای داخلی کمتر از یک ماه دیگر آغاز خواهد شد.

علی رستمی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به برنامه‌ریزی ایرلاین‌ها برای برقراری پروازهای داخلی در این مجموعه افزود: ما برای برقراری پروازهای داخلی اعلام آمادگی کردیم و اعلام کردیم ایرلاین هایی که پروازهای خارجی دارند، برای آنکه هواپیما را خالی به فرودگاه حضرت امام انتقال ندهند، می توانند برای فروش پروازهای داخلی برنامه ریزی کنند.

رستمی با اشاره به اینکه اولویت اول برقراری پروازهای داخلی در فرودگاه امام خمینی (ره) شهر مشهد است، گفت: این پرواز به زودی و در کمتر از یک ماه آینده  برقرار خواهد شد. ساعت خاصی نیز برای این پروازها تعیین نشده و اعلام کرده‌ایم هر ایرلاینی که برنامه پروازهای داخلی و خارجی خود را ارائه دهد، از اولویت دریافت ساعت پروازی برخوردار خواهد بود.

وی برقراری پروازهای داخلی در فرودگاه حضرت امام را باعث ایجاد یک ظرفیت جدید در هوانوردی منطقه دانست و افزود: حدود ۱۰ میلیون نفر از شهرستان‌هایی مانند ساوه، قم، رباط کریم، پرند، شهریار و جنوب و شرق تهران در حوزه نفوذ شهر فرودگاهی هستند.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) ادامه داد: برقراری پروازهای داخلی این قدرت انتخاب را به مسافر می‌دهد که  اگر محل کار یا سکونت وی در نزدیکی فرودگاه امام است، برای پروازهای داخلی از این فرودگاه استفاده کند  و اگر در حوزه فرودگاه مهرآباد قرار دارد، به آن فرودگاه رجوع کند. این بستر خوبی برای بالا بردن قدرت انتخاب مردم است و مردم می‌توانند با برای مدیریت هزینه‌ها یکی از این دو فرودگاه را انتخاب کنند.

رستمی افزایش دسترسی ساکنان سایر مناطق کشور به پروازهای خارجی را دیگر مزیت برقراری پروازهای داخلی در فرودگاه امام خمینی (ره) توصیف کرد و گفت:  بیشتر پروازهای بین المللی کشور از فرودگاه حضرت امام صورت می‌گیرد، بنابراین اگر مسافر از شهر دیگری قصد پرواز بین المللی داشته باشد، می تواند با پرواز داخلی به فرودگاه امام آمده و از اینجا به خارج از کشور سفر کند. عکس این مساله نیز صادق است.

وی ادامه داد: این اتفاق برای ایرلاین‌ها نیز مزیت‌هایی دارد. قبل از این ایرلاین‌ها ناچار بودند هواپیماهای خود را خالی از مسافر بین فرودگاه حضرت امام و سایر فرودگاه‌ها جابجا کنند. بنابراین برقراری پروازهای داخلی به نفع ایرلاین است.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه فرودگاه نیز از برقراری پروازهای داخلی منتفع می‌شود، گفت: نفع فرودگاه نیز در این است که شبکه پروازی تکمیل می شود. و فرودگاه  از قبل افزایش پروازها درآمد کسب می‌کند.

رستمی افزود: این یک الگوی بین‌المللی است؛ برای تبدیل فرودگاه به هاب منطقه‌ای و کاهش زمان ترانزیت، باید میزان پرواز افزایش یابد و این وابسته به تکمیل شبکه پروازی است. همچنین باید بستر لازم برای مسافران کانکشنی بین‌المللی فراهم شود.

وی رشد فرودگاه امام خمینی (ره) را در رشد و توسعه اقتصاد کشور تاثیرگذار توصیف کرد و گفت: اولین تاثیر این اتفاق رونق گردشگری است. گردشگری، به خصوص گردشگری بین‌المللی وابسته به حمل و نقل هوایی است.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) افزود: امیدوارم ایجاد این بستر خوبی که با راه اندازی منطقه آزاد شکل گرفته، با توسعه شهر فرودگاهی سرعت بگیرد و مجموعه به هدف تعیین شده برای تبدیل به هاب اول بار و هاب دوم مسافر در سال‌های آتی دست یابد.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.