ایجاد دو مزیت مضاعف برای تولیدکنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی ارس

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس از ایجاد دو مزیت مضاعف در امور غذا و دارو برای سرمایه گذاران و تولید کنندگان محصولات آرایشی، بهداشتی و عطر در ارس خبر داد.

به گزارش فرینا، محسن نریمان با اعلام این خبر، گفت: با پیگیری های صورت گرفته در قطب غذا و داروی مناطق آزاد کشور، پروانه ساخت جدید با عنوان «پروانه ساخت ویژه مناطق آزاد» تهیه و به جای شماره پروانه ساخت داخلی، کد شانزده رقمی IRC برای محصولات تولیدی در ارس صادر می شود. 
نریمان گفت: این اقدام با توجه به ضرورت و الزام اخذ کد IRC برای ورود محصولات آرایشی و بهداشتی به سرزمین اصلی و به منظور بهره مندی شرکت های تولیدی مستقر در ارس از مزایای حضور در مناطق آزاد، صورت می گیرد. 
وی در مورد مزیت این اقدام، خاطرنشان کرد: با توجه به ممنوعیت واردات محصولات آرایشی و بهداشتی مشابه خارجی به سرزمین اصلی و حضور کارخانه های فعال تولید محصولات آرایشی و بهداشتی در منطقه آزاد ارس، این موضوع می تواند تاثیر بسزایی در تشویق و تسهیل حضور سرمایه گذاران خارجی جهت استفاده از ظرفیت های موجود داشته باشد. 
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به مزیت دوم ایجاد شده برای شرکت های تولید کننده محصولات آرایشی، بهداشتی و عطر، تاکید کرد: بر اساس ماده 65قانون احکام دائمی و به منظور حمایت از اشتغال و تولید، الصاق برچسب فارسی نویسی به منظور آگاهی مصرف کنندگان از بهداشت و سلامت کالاهای تولیدی در ارس کافی بوده و نیاز به چاپ در بسته بندی اصلی کالا نیست. 
نریمان اظهار کرد: این اقدام جهت صدور آسان فرآورده های آرایشی و بهداشتی تولیدی در منطقه آزاد ارس به سرزمین اصلی صورت می گیرد.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.