منطقه آزاد اروند در افق چشم انداز منطقه ای است توسعه یافته

مدیر آموزش، توسعه و تعالی کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند در اولین جشنواره مهارت اروند گفت: در سند برنامه های استراتژیک، منطقه آزاد اروند در افق چشم انداز، منطقه ای است توسعه یافته، برخوردار از تولید دانش محور و سلامت، دارای سرمایه انسانی فعال و صاحب جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری.

به گزارش فرینا؛ علی الیاسی یکی از راهبردهای سازمان منطقه آزاد اروند برای رسیدن به منطقه ای مطلوب را توسعه یافتگی عنوان کرد و افزود: هدف، منطقه ای توسعه یافته، متناسب با مقتضیات فرهنگی، جغرافیایی، تاریخی و اصول اسلامی و اخلاقی خود با تأکید بر مشارکت همه اقوام، حفظ کرامت و حقوق انسانی است.

الیاسی برخورداری از تولید دانش محور، متکی به سهم برتر منابع انسانی و سرمایه های اجتماعی را از دیگر شاخص ها عنوان کرد و گفت: علاوه بر موارد ذکر شده، برخورداری از سلامت، رفاه، امنیت غذایی، تأمین اجتماعی، فرصت های برابر، توزیع متناسب درآمد، نهاد مستحکم خانواده به دور از فقر، فساد و تبعیض و بهره مند از محیط زیست مواردی است که در افق چشم انداز منطقه مدنظر می باشد.

وی تصریح کرد: منطقه ای با سرمایه انسانی فعال، مسئولیت پذیر، ایثارگر و مومن، رضایت مند، دارای روحیه تعاون، متعهد به نظام اسلامی همچنین صاحب جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در منطقه خلیج فارس با تأکید بر رشد پرشتاب و مستمر اقتصادی و ارتقاء نسبی درآمد سرانه خواسته ای است که برای رسیدن به آنها سازمان منطقه آزاد اروند مأموریت هایی را باید دنبال کند.

مدیر آموزش، توسعه و تعالی کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند، برنامه ها و مأموریت های پیش روی این سازمان را بسیار مهم دانست و اذعان داشت: تسهیل و توسعه حضور فعال محصولات و کسب و کارهای منطقه و کشور در بازارهای جهانی، تسریع در انجام امور زیربنایی، عمرانی و آبادانی، افزایش نرخ رشد و توسعه اقتصادی، تسهیل و توسعه سرمایه گذاری داخلی و خارجی و در نهایت ایجاد اشتغال سالم و مولد از جمله این برنامه خواهد بود؛ در کنار اهداف کلان سازمان منطقه آزاد اروند که افزایش نرخ رشد درآمد سرانه همراه با ارتقاء برابری در برخورداری از فرصت های  اقتصادی و اجتماعی  و رشد شاخص های توسعه  سرمایه انسانی است.

الیاسی خاطرنشان کرد: هشت استراتژی را سازمان منطقه آزاد اروند تدوین کرده که استراتژی تعالی و بلوغ کسب و کارها و توسعه سرمایه انسانی ما را به اینجا کشانده که امروز در این جشنواره در خدمت تلاشگران عرصه مهارت باشیم؛ حلقه اتصال این دو استراتژی مهم نیز بی شک مهارت است.

وی بر این باور است که در یک اقتصاد دانش محور و پویا، دانش حرف اول را می زند و اگر منابع انسانی به سرمایه تبدیل شوند، اصلی ترین سرمایه یک اقتصاد را تشکیل داده و این کار فقط با تلفیق دانش و مهارت ممکن خواهد شد.

مدیر آموزش، توسعه و تعالی کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند گفت: بازسازی آبادان و خرمشهر در نهایت اصلی ترین هدف سازمان منطقه آزاد اروند است که این امر نیز محقق نخواهد شد مگر اینکه جامعه به لحاظ اجتماعی و اقتصادی بازسازی شده و ارتقاء پیدا کند و این امر فقط در گرو همگرایی و همدلی همه مردم منطقه خواهد بود.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.