لزوم تکمیل زنجیره تولید صنایع بزرگ در منطقه ویژه اقتصادی لامرد

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد گفت: با توسعه این منطقه و تکمیل زنجیره تولید صنایع بزرگ، گام بلندی برای جلوگیری از خام فروشی برداشته می شود.

به گزارش فرینا، فریدون فدایی دولت در آستانه روز خبرنگار در نشست مشترک مطبوعاتی نماینده مردم لامرد و مُهر در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از تلاش اصحاب رسانه افزود: تسهیل شرایط سرمایه گذاری، واگذاری زمین و ایجاد زیرساخت ها در اولویت‌ها و مسئولیتهای سازمان منطقه ویژه اقتصادی لامرد است که با عملیاتی شدن  آن، علاوه بر افزایش تولید ملی  زمینه اشتغال پایدار برای  جوانان جویای کار بیش از پیش فراهم می شود.
فدایی دولت با تاکید بر اینکه مدیریت منطقه ویژه اقتصادی لامرد همگام با نماینده مردم و سایر مسئولان از اشتغال نیروهای بومی در صنایع این منطقه حمایت کرده و خواهند کرد، گفت: مجتمع آلومینیوم جنوب یکی از سرمایه گذاران منطقه ویژه اقتصادی لامرد است؛ که علی رغم محدودیت های بین المللی، عملیات تامین خوراک آن متوقف نشده است و با آغاز عملیات انتقال پودر آلومینا از جاجرم برای بارگذاری کارخانه آلومینیوم جنوب  شمارش معکوس برای افتتاح فاز نخست این مجتمع بزرگ  شروع شده است.
وی با اشاره به تمهید شرایط برای احداث کارخانه تولید پودر آلومینا در منطقه متبوعش تصریح کرد: نمایندگان کنسرسیوم های فعال در این عرصه  با هدف ایجاد کارخانه ۳۰۰ هزار تنی پودر آلومینا در منطقه ویژه اقتصادی لامرد ضمن بازدید از سایت صنایع انرژی بر مراتب آمادگی خود را برای مشارکت در این طرح اعلام داشته اند. 
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد افزود: با راه اندازی  کارخانه تولید پودر آلومینا  با ظرفیت مورد نظر شرایط برای تولید حداقل 150 هزار تن شمش آلومینیوم فراهم می شود و علاوه بر این استفاده از فناوری های نوین و سایر راهکارها برای این منظور در دست اقدام است. 
فدایی دولت در ادامه در پاسخ به پرسش دیگری با اشاره به وجود معدن غنی دولومیت در شهرستان لامرد برای تولید شمش منیزیم گفت: این معدن  از کیفیت و خلوص بسیار بالایی برخوردار است  و سازمان همیاری شهرداریها نیز این معدن را  به ثبت رسانده است که بر اساس طرح اولیه، فراوری  و  صادرات  از از این کانسار مد نظر  بوده است.
وی تصریح کرد: با مزایایی که منطقه ویژه لامرد دارد، بهترین نقطه برای سرمایه گذاری در تولید شمش منیزیم از سنگ دولومیت است که برای جلوگیری از خام فروشی در نشست با  دستگاه‌های ذیربط  شرایط برای مشارکت بخش خصوصی در این خصوص تسهیل شده است.
گفتنی است؛ سید محسن علوی نماینده حوزه انتخابیه لامرد و مهر نیز در این نشست با تجلیل از خبرنگاران اظهار امیدواری کرد با بهره برداری از صنایع منطقه ویژه اقتصادی لامرد زمینه جذب حداکثری نیروهای بومی فراهم شود.
منطقه ویژه اقتصادی لامرد در جنوب استان فارس و در مجاورت کانونهای انرژی و منابع غنی معدنی واقع است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.