جذب 2 سرمایه‌گذار برای تولید رمزارزها در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان به تولید رمزارزها در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان اشاره و بیان کرد: موفق شدیم در این حوزه دو سرمایه‌گذار برای تولید رمزارزها جذب کنیم.

به گزارش فرینا به نقل از ایسنا، "مجید کهنوجی" صبح امروز 16 مرداد ماه در نشست خبری اظهار کرد: سال 90 طبق مصوبه هیأت وزیران و ابلاغ ریاست جمهوری منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان به میزان دو هزار هکتار ایجاد شد و تا سال 93زیرساخت‌های این منطقه از جمله آب، گاز، برق، فیبر نوری و ...فراهم شد.
کهنوجی گفت: از سال 93 تاکنون 50 سرمایه‌گذار جذب منطقه شدند که 14 واحد تولیدی با 500 نفر اشتغالزایی بهره‌برداری شده و 15 واحد دیگر تا یک سال آینده با ایجاد اشتغال 450 نفر به بهره‌برداری می‌رسد.
وی تصریح کرد: تاکنون 120 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی و یک هزار میلیارد ریال در حوزه داخلی در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان سرمایه‌گذاری شده است.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان از افتتاح شرکت تولید پودر کاتریج که فقط 5 کشور در دنیا می‌توانند آن را تولید کنند خبر داد و افزود: تا یکماه آینده این طرح در رفسنجان به بهره‌برداری می‌رسد.
کهنوجی ایجاد مخازن اسید سولفوریک توسط شرکت ملی صنایع مس را بزرگترین کار صورت‌گرفته در منطقه خواند و ادامه داد: در زیر مجموعه اسیدسولفوریک چند هزار محصول می‌توانیم داشته باشیم که با توجه به قیمت مناسبی که مس در محل منطقه ویژه عرضه می کند سرمایه‌گذاران مشتاق خواهند شد تا در این زمینه ورود کنند.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان در ادامه اظهار داشت: شرکت تاپ اکو خاورمیانه که مالکیت خارجی داشت به طور 100 درصد توسط سرمایه گذار ایرانی خریداری شد.
وی افزود: از کارهای دیگر در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان مالکیت 100 درصدی سرمایه‌گذار ایرانی نسبت به شرکتی که در تملک چینی‌ها با 70 کارگر چینی بود، است که این 70 نفر تا یک ماه دیگر جای خود را به کارگران ایرانی خواهند داد.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تولید رمزارزها در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان اشاره کرد و گفت: موفق شدیم در این حوزه دو سرمایه‌گذار جذب کنیم.
کهنوجی ابراز داشت: طبق تفاهم‌نامه‌ای که با معاون وزیر ارتباطات و منطقه ویژه اقتصادی صورت گرفت ایجاد قطب مرکز داده در منطقه رفسنجان به امضا رسید در این زمینه مقرر شد 60 هکتار زمین در اختیار بگذاریم و شرکت سرمایه‌گذاری ایران و چین در این زمینه ورود کردند.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان در پایان تصریح کرد: از کلیه سرمایه گذارانی که می خواهند در تولید و استخراج رمز ارزها فعالیت کنند در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان استقبال می کنیم.
رییس گمرک شهرستان رفسنجان نیز در این نشست خبری با اشاره به اینکه کالاهایی که وارد منطقه ویژه می‌شوند اگر خارجی باشند به صورت ترانزیت خارجی وارد می‌شوند، اظهار کرد: به دلیل اینکه مناطق ویژه جزء سرزمین اصلی حساب نمی‌شوند دولت برای رونق صنایع در جای جای کشور مناطق را ایجاد کرد که سرمایه‌گذار برای مواد اولیه ز رویه ترانزیت خارجی مواد خود را تأمین کند.
"تقوی" بیان کرد: از مشکلات کشورمان انتقال ارز است که با دستگاه‌های ارز دیجیتال این مشکلات برطرف می‌شود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.