گامی دیگر در راستای ارائه خدمات دولت الکترونیک؛

عملیاتی شدن پیش اظهاری در گمرک منطقه آزاد انزلی

به منظور ارائه خدمات مناسب به تجار و فعالان اقتصادی و ترخیص به موقع کالا، پیش اظهاری در گمرک منطقه آزاد انزلی عملیاتی شده تا روند ترخیص کالا سرعت یابد.

به گزارش فرینا، بنا بر این گزارش از آنجایی که اطلاعات ثبت سفارش، مانیفست و بارنامه به شکل الکترونیکی در سامانه EPL قابل رویت بوده و تجار می توانند قبل از ورود کالا به گمرک مقصد پیش اظهاری کرده و با انجام این کار بخش عمده ای از فعالیت های مربوط به ترخیص کالا و تشریفات گمرکی قبل از رسیدن کالا به مقصد درست بعد از بارگیری در مبدا براساس اطلاعات مندرج در بارنامه انجام می گردد.

در حال حاضر حدود ۲۰۰ واحد تولیدی در سطح شهرک های صنعتی منطقه آزاد انزلی فعالیت می کند که بخش از نیاز داخلی کشور را تامین کرده و فرصت شغلی مناسبی را برای جوامع محلی ایجاد کرده است و اجرای طرح پیش اظهاری در گمرک به منظور تسهیل فضای کسب و کار، رفع موانع تولید تسریع در روند ترخیص کالا و افزایش خدمات به تجار بوده است.

گفتنی است؛ سازمان منطقه آزاد انزلی در راستای حمایت از فعالان اقتصادی و تولید کنندگان مشوق ها و مزیت های قانونی گوناگونی را را اعمال کرده است تا بستر لازم جهت سرمایه گذاری و رونق تولید داخلی به عنوان یکی از شاخص های اقتصاد مقاومتی فراهم شود.

در فرایند صدور مجوز جهت واردات کالا بالغ بر ۲۴ سازمان ناظر و دخیل هستند و یکی از نقاط عطف سامانه جامع گمرکی و طرح پیش اظهاری این بود که همه در قالب پنجره واحد تجارت فرامرزی گرد هم آمدند و صدور مجوز همه آنها الکترونیکی شده است

خبرنگار منطقه آزاد انزلی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.