تعیین سازمان منطقه آزاد اروند به عنوان مدیر واحد تجاری در مرز شلمچه

  • چهارشنبه 23 مرداد 1398 - 11:41
  • اروند
  • 0 دیدگاه
از سوی غلامرضا شریعتی استانداری خوزستان، سازمان منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی اروند به عنوان مدیریت تجاری واحد در مرز شلمچه تعیین شد.

به گزارش فرینا به نقل از خبرنگار مانا، با مدیریت یکپارچه در پایانۀ صادراتی شلمچه، هماهنگی بیشتری برای رونق بخشیدن به صادرات کالا به عراق شکل خواهد گرفت.
در سال‌های اخیر ناهماهنگی‌ها بین گمرک و منطقه آزاد اروند، وضعیت صادرات کالا از شلمچه را با مشکلات زیادی روبه‌رو کرد و صادرکنندگان بار‌ها خوستار اعمال مدیریت یکپارچه و جلوگیری از چند دستگی مدیریتی در این مرز بین‌المللی شده بودند.
عبدالامیر ربیهاوی رایزن اقتصادی ایران در جنوب عراق در سفر به خرمشهر، از اعمال مدیریت یکپارچه در شلمچه با هدف رونق تجارت در این مرز استقبال کرد.
وی از تقاضای طرف عراقی برای حضور فعال سرمایه گذاران ایرانی در انجام طرح‌های مختلف در عراق خبر داد و گفت: 9 میلیارد دلار تبادل تجاری ایران و عراق در سال گذشته تنها مدیون تلاش و روابط فعالان اقتصادی دو کشور بوده است.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر هم گفت: زیرساخت‌های اقتصادی و ظرفیت‌های بالقوه منطقه آزاد اروند یکی از بی نظیرترین بستر‌های لازم جهت توسعه اقتصادی در محور‌های مختلف است.
هانی فیصلی مرز شلمچه را مهمترین گذرگاه صادراتی ایران به عراق توصیف کرد و افزود: ساماندهی این مرز بین‌المللی و مدیریت واحد آن قدمی مثبت برای استفاده بهتر از ظرفیت‌های این مرز است.
گفتنی است؛ فرماندار بندر خرمشهر از طرف عراقی خواست با کاهش سختگیری‌های متعدد در این گذرگاه مرزی، نسبت به سایر مرز‌های مشترک و عدم تحمیل هزینه‌های گمرکی و ترخیص به بازرگانان، باعث رونق تجاری در مرز شلمچه و جذب فعالان اقتصادی جهت انجام صادرات شوند.
مرز‌های زمینی و دریایی ایران و عراق پس از سرنگونی رژیم بعثی عراق بازگشایی شدند.
مرز شلمچه که در محدوده منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی اروند واقع شده مهمترین گذرگاه مرزی برای تردد زائران عتبات عالیات و اربعین حسینی هستند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.