آغاز همکاری های جدید میراث فرهنگی خوزستان و اروند در حوزه گردشگری

همکاری‌های جدید در حوزه ی گردشگری بین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان و منطقه آزاد اروند در نشستی مشترک آغاز شد.

به گزارش فرینا؛ این نشست صبح امروز با حضور مدیرعامل، معاونین فرهنگی و سرمایه گذاری، مدیرتوسعه گردشگری و میراث فرهنگی، مشاور و مدیر حوزه مدیرعامل این سازمان با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان در دفتر حوزه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند و با رویکرد افزایش همکاری در حوزه های حفظ میراث و بناهای فرهنگی، برندسازی صنایع دستی استان و فراهم سازی شرایط ویژه برای رونق گردشگری برگزار شد.

فرصت های فراوانی برای رونق گردشگری در اروند مهیا است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند این رویداد را منطبق بر پیشینه نقشه راه همکاری‌های خوزستان و اروند دانست و افزود: در استان خوزستان و بویژه در شهرهای آبادان و خرمشهر ظریفت ها و فرصت های فراوانی برای رونق گردشگری مهیا می باشد که برای تقویت این حوزه نیازمند برنامه ریزی جدی ، عملیاتی و انجام اقدامات ضروری است.

اسماعیل زمانی با اعلام آمادگی هرچه بیشتر در این راستا، خاطر نشان کرد: با آگاهی بخشی نسبت به منفعت های این صنعت، همکاری، همراهی و سرمایه گذاری در این حوزه بهبود و افزایش می یابد.

برندسازی صنایع دستی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان همچنین در ادامه گفت :  ایجاد تسهیلات و ارائه امکانات رفاهی و خدماتی لازم به گردشگران از جمله وظایف اصلی دولت ها نسبت به جریان گردشگری است .

سیدحکمت‎اله موسوی با تاکید بر نقش کشورهای همسایه به ویژه کشور عراق افزود: حضور مستقیم بازدید کنندگان و گردشگران در یک کشور علاوه بر توسعه اقتصاد و تبادلات فرهنگی، آن کشور را بعنوان یک قطب امن گردشگری به جهانیان معرفی می کند تا آنجا که امنیت در معنای گسترده یکی از مهمترین مسائلی است که در میزان تقاضای گردشگران خارجی برای سفر به هر کشور دیگر تأثیرگذار است.

به گفته موسوی صنایع دستی باید گردش اقتصادی داشته باشد وگرنه نمی‌توان نام صنعت را روی آن گذاشت و این گردش باید با حفظ اصالت‌ها و در راستای برندسازی باشد.

ظرفیت منطقه آزاد اروند در بخش گردشگری سلامت

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند نیز عنوان کرد: توسعه ، ادامه و تقویت میراث فرهنگی و گردشگری در سایه همکاری بخش های عمومی و خصوصی و همچنین همراهی هنرمندان، کارآفرینان ، نخبگان و دولت تحقق می یابد.

قدرت اله طمیمیان به اهمیت گردشگری سلامت اشاره کرد و بیان کرد: اروند پتاسیل این را دارد که به یکی از قطب های مهم گردشگری سلامت در کشور تبدیل شود.

برگزاری و شرکت در نمایشگاه ها و همایشات مشترک

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند همچنین با تاکید بر اینکه گردشگری یکی از مهم ترین صنعت های جهان بشمار می رود ؛ افزود: این صنعت یکی از محورهای مهم اقتصادی، اشتغال زایی و توسعه محسوب می شود.

سید علی موسوی ادامه داد: استان خوزستان و منطقه آزاد اروند در زمینه برگزاری و شرکت در نمایشگاه و همایشات بین المللی ،ملی و محلی در حوزه گردشگری و صنایع دستی می توانند همکاری خوبی داشته باشند .

برگزاری نشست های مشترک بصورت مدوام

مدیرتوسعه گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند نیز در پایان از تشکیل این نشست مشترک ابراز خرسندی کرد و مقرر شد این جلسات بصورت مدوام ادامه یابد.

محسن قنبری همچنین خاطر نشان کرد : استان خوزستان و منطقه آزاد اروند به لحاظ برخورداری از ظرفیت های بالا در بناهای فرهنگی، مناظر طبیعی و عقبه فرهنگی و مذهبی می تواند در عرصه گردشگری به شکل جدی ورود کند .

گفتنی است ؛ نشست مشترک دیگری با همین محوریت هفته آینده در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان برگزار خواهد شد.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.