استاندار قم:

عقب‌ماندگی‌های قم با تلاش مضاعف جبران می‌شود

استاندار قم بابیان اینکه برای جبران عقب‌ماندگی های قم نیازمند تلاش مضاعف هستیم، گفت: عزم مدیریت استان برای رونق تولید، کار اجرایی و عملیاتی پیرامون مسائل و مشکلات تولید جزم است.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، بهرام سرمست روز چهارشنبه در آیین افتتاح واحد صنعتی تولید انواع فیبر نوری در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم، افزود: در برنامه‌ریزی‌های استانی، دست‌کم یک روز در هفته به تولید و رونق آن و همچنین رفع موانع تولید در استان اختصاص‌یافته است.
سرمست گفت: روزهای یکشنبه به مسائل تولید در استان اختصاص دارد و هرماه، ۲ بار جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در شهرک‌ها و واحدهای صنعتی مختلف برگزار می‌شود.
وی اظهار داشت: برگزاری ۱۸ جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، ۳۴ جلسه کمیته‌های تخصصی ذیل ستاد تسهیل و تصویب ۲۴۴ مصوبه ازجمله اقدام‌های صورت گرفته برای رفع موانع تولید در قم بوده است.
استاندار قم اضافه کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته از ۲۴۴ مصوبه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، ۵۰ درصد این مصوبات اجرایی شده و بقیه نیز در حال اجراست.
سرمست افزود: حمایت از واحدهای دانش‌بنیان در استان مورد تاکید است که در این راه نیازمند حمایت بزرگان قم و نمایندگان مجلس شورای اسلامی هستیم.
گفتنی است؛ واحد صنعتی تولید انواع فیبر نوری، امروز  طی آیینی با حضور علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی و بهرام سرمست، استاندار قم در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان این استان به بهره‌برداری رسید.
این واحد تولیدی به‌عنوان نخستین واحد تولیدکننده کابل فیبر نوری ایندور در کشور، ازجمله معدود کارخانه‌هایی تولید فیبر نوری و تجهیزات شبکه‌های فیبر نوری است.
مرحله نخست مجتمع تولید انواع فیبر نوری که بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال برای افتتاح آن هزینه شده، توان تولید روزانه ۴۰ کیلومتر انواع فیبر نوری را دارد. این مجتمع علاوه بر سالن‌های تولید، دارای آزمایشگاه مجهز نیز است.
منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در ۵۰ کیلومتری قم در زمینی به مساحت ۲۰۰۰ هکتار در سال ۱۳۷۶ به تصویب هیات وزیران رسید. این منطقه به‌عنوان مهم‌ترین و نزدیک‌ترین منطقه ویژه اقتصادی به مرکز سیاسی ـ اقتصادی کشور، واقع در مسیر جاده ابریشم، راه‌آهن سراسر و بزرگراه‌های اصلی شمال ـ جنوب و شرق ـ غرب ایران بوده و جهت برقراری ارتباط با اروپا، کشورهای آسیای میانه و خلیج‌فارس به‌منظور تولید، صادرات و ترانزیت کالا، موقعیتی ممتاز داشته و قادر است نقش تعیین‌کننده‌ای در اقتصاد کلان منطقه و کشور ایفا نماید.
هم‌اکنون ۱۲۰ واحد صنعتی و تجاری در این منطقه مشغول فعالیت است که این رقم نمایان گر فعالیت ۸۷ درصد واحدهای دارای پروانه بهره‌برداری منطقه است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.