زائرین اربعین حسینی می توانند بدون روادید وارد کشور عراق شوند

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: زائرین اربعین حسینی می توانند بدون روادید وارد کشور عراق شوند.

به گزارش فرینا؛ قدرت اله طمیمیان در خصوص تردد زوار اربعین افزود: در مراسم اربعین سال ۱۳۹۸ با توجه به توافق به عمل آمده بین جمهوری اسلامی ایران و کشور عراق، زائران می توانند از تاریخ ۱۳۹۸/۶/۱۹ ( ۱۰ محرم ۱۴۴۱ ) لغایت ۱۳۹۸/۸/۷ ( ۳۰ صفر ۱۴۴۱) بدون نیاز به اخذ روادید و به شرط ثبت نام در سامانه سماح همراه با گذرنامه معتبر جهت زیارت اربعین امام حسین(ع) وارد کشور عراق شوند.

طمیمیان با تأکید براینکه لغو روادید صرفاً برای بازه زمانی مذکور قابل اجرا خواهد بود و خارج از این محدوده زمانی زائران موظف به اخذ روادید از طریق دفاتر زیارتی هستند، گفت: با توجه به مصوبه ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) جهت تشرف به زیارت اربعین، ثبت نام در سامانه سماح الزامی است و با توجه به اتصال این سامانه به سامانه نیروی انتظامی، صرفاً به زائرینی که در سامانه سماح ثبت نام نموده باشند اجازه خروج داده خواهد شد.

وی همچنین ضمن اشاره به این نکته که در هنگام ثبت نام وارد نمودن اطلاعات موارد ستاره دار اجباری می باشد، خاطرنشان کرد: اطلاعات هویتی زائرین با استعلام از سازمان ثبت احوال، در سامانه سماح نمایش داده می شود؛ لذا چنانچه این عزیزان مغایرتی در اطلاعات خود مشاهده کردند به اداره ثبت احوال محل سکونت خود مراجعه فرمایند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند عنوان کرد: ثبت نام قطعی زائران منوط به پرداخت هزینه های مصوب در سامانه بوده و کلیه موارد لازم جهت اطلاع رسانی به شماره همراه ثبت شده در سامانه ارسال می گردد؛ لذا  باید در ثبت شماره تلفن همراه نهایت دقت را به عمل آورد و شماره گذرنامه را با حرف لاتین ابتدای آن ثبت نمود.

طمیمیان گفت: در صورت انصراف، هزینه ثبت نام پس از کسر خسارت مربوطه صرفاً به فرد منصرف و از طریق تمامی شعب بانک ملی مسترد خواهد شد.

امکان انصراف تا ۲ روز قبل از تاریخ اعزام امکان پذیر است و پس از آن سامانه اجازه انصراف نخواهد داد؛ طمیمیان با اعلام این خبر افزود: ثبت نام در سامانه سماح و پرداخت هزینه های مصوب به منزله قرار گرفتن تحت پوشش خدمات بیمه ای و درمانی در داخل خاک عراق خواهد بود،  از این روی زائرین گرامی  باید پس از ثبت نام، رسید را از سامانه سماح دریافت و شرایط و تعهدات بیمه را مطالعه نمایند.

وی افزود: زائران کربلا توجه داشته باشند، جهت پرداخت هزینه های مصوب صرفاً از طریق درگاه پرداخت الکترونیک سامانه سماح اقدام نمایند و از پرداخت هرگونه وجه دیگری چه به صورت نقدی و یا هر روش دیگر جداً خودداری نمایند.

گفتنی است؛ ثبت نام در سامانه سماح رایگان بوده و هزینه هایی که دریافت می شود صرفاً جهت خدمات درمانی و بیمه ای زائرین است که مجموعاً ۲۲۰,۰۰۰ ریال است.

همچنین چنانچه زائرین جهت ثبت نام به دفاتر زیارتی مراجعه نمایند مبلغ ۳۰,۰۰۰ ریال به عنوان حق الزحمه ثبت نام بر هزینه خدمات درمانی و بیمه ای افزوده و در مجموع مبلغ ۲۵۰,۰۰۰ ریال اخذ خواهد شد؛ بدیهی است دریافت هرگونه وجهی به صورت نقدی و بیشتر از هزینه مصوب غیرقانونی می باشد.

گفتنی است؛ با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی تمامی مسئولین، دستگاه های اجرایی و مردم منطقه همچون سال های گذشته برای خدمت رسانی و پذیرایی و پذیرش زائرین در آمادگی کامل به سر می برند.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.