با حضور جمعی از مدیران سازمان منطقه آزاد قشم و بهزیستی استان صورت گرفت:

آغاز به کار سومین مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی قشم

با حضور عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم و جمعی از مدیران این سازمان به همراه مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان، سومین مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی شهرستان قشم فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش فرینا، مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی «شایگان قشم»، به عنوان سومین مرکز مشاوره همزمان با دومین روز هفته دولت با حضور جمعی از مدیران سازمان منطقه آزاد قشم و مدیران اجرایی شهرستان قشم و استان هرمزگان به صورت رسمی آغاز به کار کرد.
ارائه خدمات روانشناختی فردی و گروهی در حوزه های مربوط به زوجین و کودکان، درمان مشکلات هیجانی و همچنین ارائه خدمات مشاوره تحصیلی، انجام انواع آزمون های روانشناختی و برگزاری کارگاه های روانشناسی با هدف کاهش آسیب های روانی و اجتماعی شهرستان قشم با نگاهی به وضعیت خاص موجود در این منطقه، مهمترین برنامه های این مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی هستند.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان قشم در این مراسم گفت: هدف از افتتاح و راه اندازی این مرکز، ارائه خدمات مشاوره به گروه های مختلف جامعه در حوزه های متفاوت برای کاهش آسیب های اجتماعی در سطوح مختلف است.
اسماعیل کیانی با اشاره تفاوت های مثبت این مرکز نسبت به دیگر مراکز مشاوره شهرستان قشم، ادامه داد: مدیریت این مرکز مشاوره برعهده یکی از نیروهای خانم بومی شهرستان قشم است که با آشنایی با مشکلات و ظرفیت ها و توانمندی های موجود در جزیره می تواند خدمات مناسب شرایط موجود را ارائه دهد.
در ادامه مدیر توسعه پیشگیری بهزیستی استان هرمزگان گفت: در مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی شایگان خدماتی شامل ارائه مشاوره های فردی و مشاوره های گروهی و خانواده، اجرای آزمون های روانشناختی و تست شخصیت می شود.
سامیه جهانشاهی معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان هرمزگان افزود: برنامه های آموزش مهارت های زندگی با هدف کاهش آسیب های اجتماعی از مهمترین خدمات ارائه شده توسط این مجتمع خواهد بود که امیدواریم با ارائه این خدمات بتوانیم شاهد تاثیرگذاری مثبت بیشتری در سطح شهرستان قشم باشیم.
مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان نیز در بخش دیگری از این مراسم ابراز امیدواری کرد که با استفاده از ظرفیت های این مرکز مشاوره و با کمک خیرین و سازمان منطقه آزاد قشم با همراهی بهزیستی بتوان خدمات مناسبی را به گروه های مختلف جامعه ارائه کرد و در راستای پیشگیری از وقوع آسیب های اجتماعی گام برداشت.
غلامحسین رنجبر با اشاره به انجام مذاکرات و برای امضای تفاهم نامه با منطقه آزاد قشم، گفت: براساس این تفاهم نامه قرار است تا منطقه آزاد قشم برای تردد، رفت و آمد معلولان مناسب سازی شود و به اولین منطقه آزاد گردشگری معلولان تبدیل گردد.
وی، خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم که این منطقه آزاد قشم را به عنوان پایلوت به منطقه گردشگری معلولان تبدیل کنیم و پس از آن نیز در مناطق دیگر این موضوع را گسترش دهیم.
مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان از همکاری مثبت صورت گرفته از سوی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تقدیر کرد و اظهار امیدواری کرد تا هرچه سریعتر این موضوع محقق شود.
گفتنی است عبدالجواد کمالی، عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم، علیرضا کمساری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدمحمدهاشم داخته، مدیر محیط زیست، علی عسکری، مدیر منابع انسانی سازمان منطقه آزاد قشم، با همراهی غلامحسین رنجبر، مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان، سامیه جهانشاهی، معاون امور پیشگیری بهزیستی استان هرمزگان و اسماعیل کیانی، رئیس اداره بهزیستی شهرستان قشم و علی رستمی، رئیس شورای شهر قشم در مراسم آغاز به کار این مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی حضور داشتند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.