وزیر امور اقتصادی و دارایی: 

ماکو؛ پیشران توسعه روابط ایران و ترکیه

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: منطقه آزاد ماکو پیشران توسعه روابط ایران و ترکیه بوده و سکوی پرش اقتصادی آذربایجان غربی است. 

به گزارش فرینا، فرهاد دژپسند در چهارمین روز از هفته دولت و در سفر به منطقه آزاد ماکو در جمع مدیران و مسئولین این منطقه افزود: منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه از نظر مساحت،‌ نعمتی است که می تواند در رفع مشکلات اقتصادی تاثیر گذار باشد. 

دژپسند با اشاره به اینکه اگر مفهوم منطقه آزاد ماکو را ملکه ذهن کنیم می توانیم بسیاری از دغدغه های موجود را حل نماییم اظهار داشت:‌ قابلیت ها و ظرفیت های طبیعی از جمله کشاورزی در ماکو می تواند پایه توسعه باشد و وجود ظرفیت های معدنی فرصت‌های خوبی را برای سرمایه‌گذاران فراهم کرده است.
وی بر توسعه صنایع مبتنی بر کشاورزی و معدن تاکید کرد و گفت: رفع معضل بی کاری و درآمد مردم تنها با بهره گیری از این فرصت های اقتصادی امکان پذیر است. 

وزیر امور اقتصادی و دارایی، جاذبه های طبیعی و گردشگری منطقه آزاد ماکو را از دیگر محورهای توسعه پایدار برشمرد و افزود: این ظرفیت ها در صورت مدیریت بهینه می تواند نه تنها در توسعه منطفه بلکه رونق اقتصادی استان را نیز در بر گیرد. 

مدیرعامل جدید منطقه آزاد ماکو یک مدیر ملی و توسعه بخش است

دژپسند، مدیرعامل جدید منطقه آزاد ماکو را از مدیران ملی و باتدبیر دانست و افزود: مدیران منطقه با همدلی و همراهی مدیرعامل جدید را همراهی کنند و مطمئنا آینده روشنی در انتظار منطقه آزاد ماکو است. 

وی با اشاره به اینکه اقتدار اقتصادی در برابر دشمن منجر به شکست تهدیدات می شود افزود: درصورتی که بخواهیم دسیسه های دشمنان تاثیری به کشور ما نداشته باشد ناگزیریم که به اقتصاد پرتحرک و پایدار برسیم.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.