در دیدار هیأت اقتصادی استان ساراتف روسیه از منطقه آزاد انزلی مطرح شد:

صادرات محصولات تولیدی از مجتمع بندری کاسپین به بازارهای مصرف

زیرساخت های مناسب و ظرفیت های قانونی منطقه آزاد انزلی در شمال کشور ایران، استان ساراتف را به این نتیجه رهنمون کرده که بهره گیری از فرصت های ترانزیتی موجود در این منطقه را در دستور کار قرار دهد.

به گزارش فرینا، الکسی استرلنیکوف، معاون امور اقتصادی دولت استان ساراتف روسیه در دیدار با دکتر رضا مسرور، رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان، طرفین بر لزوم توسعه همکاری ها با بهره گیری حداکثری از ظرفیت های موجود تصریح کردند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به روند رو به افزایش مراودات تجاری فی مابین، عدم آگاهی طرفین را مهمترین مشکل پیش روی توسعه مناسبات قلمداد کرد و پیشنهاد بازدید بازرگانان و تولید کنندگان دو طرف از مناطق طرف مقابل به منظور آشنایی با ظرفیت ها و نیازهای طرف مقابل را مطرح نمود.

مسرور آمادگی سازمان منطقه آزاد انزلی برای میزبانی هیأتی از فعالین اقتصادی ساراتف را عنوان کرد و افزود: از سوی دیگر برگزاری نمایشگاه های تخصصی و اختصاصی نقش مهمی در تعمیق شناخت طرفین از فرصت های همکاری دو جانبه را بهمراه خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به زیرساخت های موجود بندری، ترانزیتی، نمایشگاهی و تولیدی در منطقه متبوع خود اضافه کرد: از طریق افزایش ظرفیت کشتی های تجاری موجود در تمامی بنادر دریای خزر، می توان زمینه کاهش هزینه‌های حمل کالا برای فعالین اقتصادی را فرآهم نمود، موضوعی که در مجتمع بندری کاسپین با امکان پهلوگیری کشتی های 50 تا 60 هزار تنی عملیاتی شده است.

معاون امور اقتصادی دولت استان ساراتف روسیه، قرار گرفتن در جوار رود ولگا، وجود دو بندر تجاری با توان پهلوگیری کشتی های 3 تا 5 هزار تنی و یکی از مراکز تولید غلات روسیه بودن را از جمله ظرفیت های استان خود عنوان نمود و با استقبال از پیشنهادات مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، از وی برای حضور در نشست اقتصادی بین المللی که مهر ماه جاری به میزبانی استان ساراتف برگزار می شود، دعوت به عمل آورد.

الکسی استرلنیکوف با اشاره به بازدید چند روز اخیر خود از استان های حاشیه دریای خزر ایران، تصریح کرد: با توجه به بی نظیر بودن زیرساخت ها و ظرفیت های قانونی منطقه آزاد انزلی در شمال ایران، رویکرد استان ساراتف بهره گیری از فرصت های ترانزیتی موجود در این منطقه جهت صادرات محصولات تولیدی به بازارهای مصرف می باشد چراکه هزینه تمام شده ترانزیت کالا از این طریق، نسبت به سایر مسیرهای موجود بسیار کمتر ارزیابی می شود.

گفتنی است؛ در این نشست علاوه بر معاونین سازمان منطقه آزاد انزلی، سرکنسول روسیه در استان گیلان و نمایندگان اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه نیز حضور داشتند، هیأت اقتصادی کشور روسیه در جریان این دیدار، از امکانات و ظرفیت های موجود در مجتمع بندری کاسپین نیز بازدید به عمل آوردند.

خبرنگار منطقه آزاد انزلی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.