کالاهای پس کرانه کاسپین و انزلی در قبضه قبض انبار

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: با همکاری سازمان بنادر و دریانوردی و سازمان مناطق آزاد انزلی طرحی را در دستور کار داریم که بر مبنای آن و برای اولین بار، کالاهایی که در پس کرانه کاسپین هستند را چه برای عرضه در بازار داخلی و چه برای صادرات به کشورهای منطقه در قالب قبض انبار (گواهی سپرده کالایی) قابل معامله در بورس کالای ایران عرضه کنیم.

به گزارش فرینا، وحید طالب پور در آیین افتتاحیه اولین نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری (بورس، بانک و بیمه) و توانمندی های صادراتی در منطقه آزاد انزلی افزود: در کریدور کاسپین فرصت های سرمایه گذاری متنوعی در حوزه مبادلات کالایی، گردشگری و تفریحی و تجاری وجود دارد و حضور بیش از 120 واحد صنعتی و شهرک های صنعتی فرصت های بی نظیری را در این منطقه فراهم آورده است. ضمن اینکه ما تالار اختصاصی معاملات بورس کالای ایران را در منطقه آزاد انزلی داریم که به واسطه آن، شاهد انجام مبادلات محصولات کشاورزی، پتروشیمی و حتی محصولات فلزی به بازار داخلی و حتی کشورهای منطقه هستیم.
طالب پور گفت: با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در بورس کالای ایران با همکاری سازمان بنادر و دریانوردی و سازمان مناطق آزاد انزلی طرحی را در دستور کار داریم که بر مبنای آن و برای اولین بار، کالاهایی که در پس کرانه کاسپین هستند را چه برای عرضه در بازار داخلی و چه برای صادرات به کشورهای منطقه در قالب قبض انبار (گواهی سپرده کالایی) قابل معامله در بورس کالای ایران عرضه کنیم.
وی با بیان اینکه اجرای این طرح برای نخستین بار و به زودی اتفاق خواهد افتاد، تاکید کرد: با اجرای این طرح و با استفاده از ظرفیت های بورس کالا می توانیم در کشور تجارت واقعی و نیز تجارت به معنای تجارت آزاد داشته باشیم.
سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد انزلی ادامه داد: با عرضه کالاهای قابل حمل در کرانه کاسپین می توان کالاهایی از جمله مواد معدنی، محصولات کشاورزی و سایر محصولات را به کشورهایی نظیر روسیه و قزاقستان صادر کرده و یا صادرات مجدد کالاها را انجام دهیم. این ظرفیت ها بگونه ای است که از حدود یک میلیارد دلار صادرات مجدد، حدود 400 میلیون دلار آن از منطقه تجاری کاسپین بوده است و می توان به کمک بورس بیشتر از این ظرفیت ها استفاده کرد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.