1 / افتتاح پروژه های جدید در منطقه آزاد انزلی همزمان با هفته دولت 

همزمان با هفته دولت، مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی امروز (پنجشنبه) برای افتتاح و بازدید از چند پروژه در بخش های مختلف به منطقه آزاد انزلی سفر کرده است.

به گزارش فرینا، مرتضی بانک در این سفر، چندین پروژه را در بخش های تولیدی ـ صنعتی، زیرساخت های انرژی، بندری و عمران روستایی را افتتاح و در اولین نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری (بورس، بیمه و بانک) و توانمندی های صادراتی شرکت می کند. 
«ارسلان زارع» استاندار جدید گیلان نیز در این بازدید حضور دارد. 
مشاور رئیس جمهور در این سفر یکروزه به منطقه آزاد انزلی «نیروگاه مولد برق کاسپین» و در شهرک صنعتی شماره یک منطقه، شركت هاي «هانا نيسا» (آرایشی و بهداشتی)، «هامرز» (آرایشی و بهداشتی)، «ميلاد تجارت» (مصنوعات خانگی)، «بهين الي انزلي سبز» (تولید مواد شیمیایی)، «كاوش الكترونيك نوتريكا» (تولیدکننده انواع دوربین مدار بسته) و «فولاد 110» (تولید انواع ورق های فرم دهی شده) را افتتاح می کند. 
همچنین در شهرک صنعتی شماره دو منطقه آزاد انزلی نیز شرکت های «بسا نوين كاسپين» (تولید انواع پوشاک ورزشی)، «پاك گام سلامت» (تولید روکش درب) و «ایمن دریا» (تولید جلیقه نجات) به بهره برداری می رسند. 
افتتاح این شرکت ها در شهرک های صنعتی یک و دو منطقه آزاد انزلی در مجموع حدود 150 نفر را مشغول به کار خواهد کرد و سرمایه گذاری ریالی آن 653 هزار میلیون ریال و ارزی آن 9 میلیون یورو است. 
12 کندوی سیلوی غلات به ظرفیت 45 هزار تن در مجتمع بندری کاسپین و 3 دستگاه مخزن روغن به ظرفیت 16 هزار و 500 متر مکعب در این بندر نیز از دیگر پروژه های قابل افتتاح در هفته دولت در منطقه آزاد انزلی است. 
همچنین در سفر دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به منطقه آزاد انزلی 21 پروژه عمران روستایی شامل لوله گذاری، زیرسازی و آسفالت معابر و مسیرها در روستاهای منطقه شامل چوکده، ولی آباد، تالش محله، خشک اسطلخ، زیباکنار، چپرپرد پایین، چونچنان، امین آباد، طالب آباد، فشتکه دوم، جفرود پایین، امیر بکنده و حاجی بکنده در 5 هزار و 584 متر طول و هزینه ای بالغ بر 13 هزار و 96 میلیون ریال به بهره برداری می رسد. 
افتتاح منظرگاه منطقه آزاد انزلی در حوزه گردشگری با سرمایه گذاری 60 هزار میلیون ریال، افتتاح مدرسه تخصصی بادبانی و نیز آغاز عملیات اجرایی چندین پروژه در بخش های تولیدی ـ صنعتی، بندری و روستایی از دیگر برنامه های سفر مرتضی بانک به این منطقه آزاد شمالی کشور است. 
مشاور رئییس جمهور همچنین بعد از ظهر امروز در اولین نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری (بورس، بیمه و بانک) و توانمندی های صادراتی حضور می یابد.
رضا مسرور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، محمود منزوی زاده مشاور امور بین الملل و مدیرکل حوزه دبیر و جعفر آهنگران سرپرست معاونت برنامه ریزی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در این سفر مرتضی بانک را همراهی می کنند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.