2 / کریدور چین، قزاقستان، ایران فرصت مهم توسعه تبادلات اقتصادی و منطقه ای

مشاور رییس جمهور و دبیر شواریعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی همزمان با هفته دولت در مراسم افتتاح پروژه های منطقه آزاد انزلی گفت: کریدور چین، قزاقستان، ایران، با محوریت بندر کاسپین فرصت بسیار مهمی برای ترانزیت کالا به کشورهای اروپایی  و توسعه تبادلات تجاری و منطقه ای است.

به گزارش فرینا، مرتضی بانک در این مراسم که با حضور استاندار جدید گیلان، مدیرعامل، مدیران و مسئولان سازمان منطقه آزاد انزلی برگزار شد با اشاره به وجود برخی محدودیت ها و مشکلات، بر وجود عزم جدی و ارزنده در دولت و سرمایه گذاران در جهت افزایش تولید داخلی و دستیابی به پیشرفت های جدید در شاخص های مختلف تصریح کرد و اظهار داشت: پیام مردم ما به امریکا این است که همت، توان، تفکر، ایثار و تلاش ما به منظور رسیدن به اهداف بلندتر و قدرتمندتر از کینه توزی های دشمن است و این را می توان به خوبی در گرایش پیش آمده به حمایت و تقویت تولید داخلی مشاهده کرد.
او ادامه داد: اگر در دوران دفاع مقدس شخصیت های ارزشمندی حافظ مرز و بوم و ارزش های انقلاب اسلامی بودند، هم اکنون در دوره ای قرار گرفته ایم که با شیوه های سیاسی، دیپلماسی، عرصه های اقتصادی و شیوه های تولیدی و صادراتی باید از آرمان های خود دفاع کنیم.
مشاور رییس جمهور با اشاره به سهم بخش خصوصی در پروژه های هفته دولت در استان گیلان گفت: باید به چنین بخش خصوصی افتخار کرد و از آنها حمایت کرد و دست تک تک آنها را به گرمی فشرد.
مرتضی بانک دستیابی به توسعه و آینده درخشان برای کشور و فرزندان را مشروط به تقویت تولید و اقتصاد کشور اعلام کرد و افزود: باید قدردان سرمایه گذاران بود که علیرغم محدودیت های موجود آماده سرمایه گذاری و از خودگذشتگی بوده و با عرضه سرمایه های خود در صحنه اقتصاد کشور، ایجاد اشتغال می کنند، اشتغالی که یک خانواده را در چرخه تولید کشور قرار می دهد.
او با ارائه تحلیلی از اقتصادهای موفق در ایجاد ارزش افزوده از سرمایه های موجود در کشور، بر لزوم فرصت سازی از سرمایه های محدود تأکید کرد و افزود: تمام قوای سه گانه، دستگاه های نظارتی و امنیتی باید در جهت رعایت و ایجاد الزامات توسعه اقتصادی و رونق تولید که مورد تأکید مقام معظم رهبری است همکاری کنند و یکی از مهمترین این محورهای همراهی، کار فرهنگی در جهت ارزش قلمداد کردن اقدامات سرمایه گذاری است که نیاز کشور را تأمین می کند.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به حجم و تنوع پروژه های عمرانی، زیرساختی، عمران و بهسازی روستایی در منطقه آزاد انزلی، نقش بخش خصوصی را در این میان بسیار حائز اهمیت عنوان کرد و این مهم را ناشی از حمایت های سازمان منطقه آزاد انزلی ارزیابی کرد.
مرتضی بانک به بررسی تعدادی از پروژه های تولیدی، بخش خصوصی در منطقه آزاد انزلی پرداخت و با بیان اینکه بخشی از این تولیدکنندگان، پیش از این واردکننده بودند، اظهار داشت: این تغییر رویکرد از سوی سرمایه گذاران، ارزش است و باید دست این عزیزان را بوسید که علاوه بر تأمین نیازهای داخلی به دنبال صادرات ملی هستند.
او با قدردانی از تلاش های همکاران خود در حمایت از سرمایه گذاران، تصریح کرد: این اقدامات کافی نبوده و باید از سرمایه گذار و تولیدکننده در مناطق آزاد حمایت بیشتری شود. 
مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با قدردانی از تلاش ها و حمایت های منطقه آزاد انزلی در عرصه توسعه مبادلات بین المللی کشورمان، نقش مجتمع بندری کاسپین در این زمینه را مهم ارزیابی کرد و تأکید کرد: کریدور چین، قزاقستان، ایران، فرصت بسیار مهمی جهت ترانزیت کالا به کشورهای اروپایی است.
گفتنی است؛ همزمان با هفته دولت 53 پروژه بخش خصوصی و سازمان منطقه آزاد انزلی با سرمایه گذاری بالغ بر 3500 میلیارد ریالی و اشتغالزایی مستقیم برای 891 نفر در منطقه آزاد انزلی افتتاح و عملیات احداث آنها آغاز شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.