کسب مهارت راه حل اشتغال زایی است

مدیر آموزش و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند گفت: آموزش و کسب مهارت راه حل ایجاد اشتغال است.

به گزارش فرینا؛ در نشستی که با حضور مدیر آموزش و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند، روسای فنی و حرفه ای و مدیران آموزشگاه های خصوصی منطقه برگزار شد، به بررسی چالش های موجود در برگزاری کلاس های مهارت آموزی پرداخته شد.

علی الیاسی مثل همیشه با تأکید بر امر مهارت آموزی در توسعه اشتغال پایدار گفت: سازمان منطقه آزاد اروند بعنوان حامی طرح مهارت آموزی توسط موسسات بخش خصوصی، همواره بر فراگیری مهارت در رسیدن به جامعه ای توسعه یافته خصوصا در زمینه ایجاد اشتغال پایدار اصرار دارد.

الیاسی با بررسی عملکرد آموزشگاه های خصوصی و سازمان فنی و حرفه ای، افزود:  باید تلاش کنیم تا چالش های موجود در اجرای این طرح کم تر شود تا به نتیجه دلخواه در این راستا دست یابیم.

وی به برنامه ریزی کیفی که منجر به ارائه خدمات آموزشی مطلوب تر خواهد شد اشاره و تصریح کرد: سازمان منطقه آزاد اروند با در نظر گرفتن ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار برای ۲۴ آموزشگاه در آبادان که چهارده حرفه را آموزش می دهند و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار برای ۱۰آموزشگاه خرمشهر و آموزش۱۲ حرفه، تلاش داشته بیشترین جامعه هدف را از میان روستائیان و خانواده های تحت پوشش دستگاه های حمایتی نظیر کمیته امداد امام(ره) و بهزیستی در نظر بگیرد تا بتوانند با کسب مهارت در زمینه مشاغل خانگی نیز فعالیت کنند.

در این نشست تلاش شد تا چالش هایی نظیر توزیع عادلانه سهم آموزشگاه ها، عدم ارائه آمار دقیق از طرف آموزشگاه ها، آمار تعداد افراد تحت پوشش این طرح و …برای هرچه بهتر شدن اجرای  این طرح، مورد بررسی قرار گیرند.

گفتنی است؛ اولین آزمون از افراد شرکت کننده در این کلاس ها  نیز هفته گذشته در مراکز فنی و حرفه ای برگزار شد.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.