مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد:

رشد 4 درصدی تخلیه و بارگیری بنادر کشور در ماه‌های گذشته / اتصال مناسب بنادر کشور به سایر شقوق حمل و نقل

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد که در سال جاری سهم ترانزیت و تخلیه و بارگیری بنادر کشور نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

به گزارش فرینا، محمد راستاد، اظهار داشت:‌ بخش مهمی از ترانزیت کشور ترانزیت از طریق بنادر جنوبی و بنادر شمالی کشور است. به ویژه از جنوب به شمال که رونق بیشتری دارد.
راستاد افزود: یکی از مزیت های مهمی که در بنادر داریم ظرفیت قابل توجه 240 میلیون تنی بنادر است. علی الخصوص اینکه عمده بنادر مهم ایران که به سایر شقوق حمل و نقل نیز اتصال مناسبی دارند.
وی ادامه داد: به عنوان مثال می‌توان به بندر امام خمینی (ره)، بندر شهید رجایی و بندر امیرآباد در شمال اشاره کرد که دسترسی ریلی دارند و در حوزه توسعه ترانزیت بسیار اثر گذار هستند و بندری مانند بندر چابهار که بر اساس طرح توسعه‌ نوشته شده برای آن، می‌تواند یکی از حلقه‌های اتصال خیلی مهم برای کشورهای همسایه در حوزه اقیانوس هند، کشورهای CIS، افغانستان و... باشد.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: میزان ترانزیت غیر نفتی ما از ابتدای امسال تا کنون بیش از یک میلیون و 712 هزار و 117 تن بوده که از طریق بنادر تجاری کشور صورت گرفته و در همین بازه زمانی تخلیه و بارگیری کل بنادر نیز 66 میلیون و 531 هزار و 824 تن بوده است.
به گزارش ایسنا، به گفته راستاد، میزان تخلیه و بارگیری بنادر در ماه‌های گذشته 4.1 درصد رشد داشته است. تخلیه و بارگیری غیرنفتی کشور که بالغ بر 47 میلیون تن بوده و با بیش از 8.8 درصد رشد روبرو شده است.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اظهارکرد: واردات غیر نفتی با 14.9 میلیون تن حدود 23.5 درصد رشد داشته و صادرات غیر نفتی نیز 24.6 میلیون تن بوده و 5.3 درصد افزایش یافته است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.