صادرات از پارس جنوبی 38 درصد افزایش یافت

مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی ‌گفت: در ماه گذشته صادرات غیر نفتی از پارس جنوبی به 1.6 میلیون تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل 38 درصد افزایش دارد.

به گزارش فرینا، احمد پورحیدر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در عسلویه منطقه پارس جنوبی را بزرگ‌ترین میدان گازی جهان دانست و اظهار داشت: تاسیسات بهره‌برداری از میدان گازی پارس جنوبی در شهرستان‌های عسلویه و کنگان قرار دارد که این مهم ظرفیت قابل توجهی در عرصه تولید، اشتغال و صادرات فراهم کرده است.
پور حیدر، پارس جنوبی را به عنوان قطب انرژی و گازی ایران دانست و گفت: پارس جنوبی علاوه بر دارا بودن عنوان پایتخت انرژی ایران، قطب صادرات محصولات غیرنفتی، پتروشیمی و میعانات گازی کشور به شمار می‌رود.
وی با بیان اینکه مهم‌ترین صادرات پارس جنوبی محصولات جانبی از تاسیسات گازی و مجتمع‌های پتروشیمی است افزود: در مرداد ماه امسال 433 محموله صادراتی از منطقه ویژه پارس جنوبی به کشورهای مختلف صادر شد که تعداد محموله‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 2 برابر افزایش یافته است.
مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی با اشاره به صادرات 1.5 میلیون تن محصولات غیرنفتی از پارس جنوبی در مرداد ماه امسال خاطر نشان کرد: در ماه گذشته 1.5 میلیون تن محصولات غیرنفتی از پارس جنوبی به کشورهای مختلف صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 38 درصدی دارد.
پور حیدر، ارزش محموله‌های صادراتی یاد شده را 581 میلیون دلار دانست و تصریح کرد: در مرداد ماه امسال 14 هزار تن محصولات مورد نیاز کشور به ارزش 10.9 میلیون دلار از گمرک پارس جنوبی وارد و ترخیص شده که نسبت به سال قبل افزایش دارد.
وی از واردات 295 محموله پروژه‌ای از گمرک پارس جنوبی خبر داد و بیان کرد: در مجموع 307 محموله وارداتی با وزن 27 هزار تن به ارزش 273 میلیون دلار در مرداد ماه امسال از گمرک پارس جنوبی وارد کشور شده است.
مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی، کشورهای چین، امارات، کره جنوبی، هند ژاپن، هنگ‌کنگ، اندونزی، ترکیه، مصر و کویت را مقصد محموله‌های صادراتی پارس جنوبی دانست و افزود: متانول، پروپان، بوتان، پلی اتیلن سبک و سنگین، آمونیاک، گوگرد، استایرن از جمله محموله‌های صادراتی است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.