امام جمعه شوط:

توسعه منطقه آزاد ماکو تنها با اعمال مدیریت یکپارچه میسر است

امام جمعه شهرستان شوط گفت: فرماندهی واحد و مدیریت یکپارچه منطقه آزاد ماکو نسخه نجات بخش و احیاگر توسعه و پیشرفت این منطقه است.

به گزارش فرینا، حجت الاسلام جباری در خطبه های نماز جمعه شهرستان شوط، اجرای ماده ۶۵ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه‌ای کشور را رویکرد مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد ماکو برشمرد و افزود: طبق قانون، دستگاه‌های اجرایی دولتی باید اختیارات خود را به مناطق ازاد واگذار کنند اما تاکنون در منطقه آزاد ماکو اتفاق نیفتاده است.

وی با اشاره به اینکه کشور ما در جغرافیای بحران ها قرار گرفته است ادامه داد: مدیران دستگاه های اجرایی باید با تاسی از رهنمودهای مقام معظم رهبری در قالب اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی تلاش مضاعف نمایند. 

امام جمعه شهرستان شوط با اشاره به  بندهای ۱۱ و ۱۲ سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی افزود:‌ رهبر معظم انقلاب در سیاست های اقتصادی مقاومتی بر استفاده از ظرفیت های مناطق آزاد تاکید دارند و به تبع آن باید تمامی مسئولین برای رونق بخشیدن بیش از پیش این مناطق همراه و هم نظر باشند.

حجت الاسلام والمسلمین جباری بر لزوم گسترش اختیارات مدیرعامل سازمان های مناطق آزاد تاکید کرد و گفت: اگر اختیارات و وظایف مدیرعامل سازمان های مناطق آزاد را محدود کنیم قطعا توسعه ای اتفاق نخواهد افتاد. 

وی ادامه داد: کلیه وظایف،‌اختیارات و مسئولیت‌های دستگاه‌های اجرایی دولتی مستقر در این مناطق به استثنای نهادهای دفاعی و امنیتی به عهده مدیرعامل سازمان منطقه آزاد است و مدیران دستگاه های اجرایی در منطقه آزاد مقبد و ملزم به اجرای دستورالعمل ها و فرامین مدیرعامل هستند. 

امام جمعه شهرستان شوط با اشاره به اینکه در تبصره ۲ ماده ۶۵ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور اختیارات فرماندار در مورد مصوبات شوراهای اسلامی شهر و روستا در مناطق آزاد باید به مدیر سازمان‌ منطقه آزاد واگذار شود ادامه داد:‌ دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های تابعه‌ آن، تاکنون در مقام عمل به این احکام قانونی و انتقال اختیارات و مسئولیت‌های خود به سازمان‌های مناطق آزاد اقدام نکرده‌اند. 

حجت الاسلام جباری مناطق آزاد کشور را یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار داشت:‌ بهبود شاخص های اقتصادی در منطقه، دستیابی به اهداف سند توسعه ۲۰ ساله کشورو عملیاتی کردن سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی تنها با اعمال مدیریت واحد و یکپارچه میسر است.

وی در پایان بر اجرای عدالت در توزیع اعتبارات برای شهرهای منطقه آزاد ماکو تاکید کرد و گفت: سیاست دولت و مدیران منطقه آزاد ماکو بر رعایت عدالت در توزیع اعتبارات استوار باشد که امیدواریم شاهد توسعه پایدار و رونق بیش از پیش منطقه باشیم.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.