به منظور بررسی فرصت های سرمایه گذاری و گسترش تبادلات تجاری و اقتصادی:

فعالان اقتصادی ارزروم ترکیه وارد منطقه آزاد ماکو شدند

هیئتی متشکل از اعضای اتحادیه کارآفرینان و صاحبان صنایع استان ارزروم ترکیه به منظور دیدار با مسئولین و فعالان اقتصادی ایران و بازدید از مناطق آزاد ارس و ماکو، تبریز، ارومیه و منطقه آزاد ماکو وارد ماکو شدند.

به گزارش فرینا، رییس اتحادیه کارآفرینان و صاحبان صنایع ارزروم در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو گفت: در این سفر ضمن بازدید از شهرهای مختلف و آشنایی با فرصت ها و مزیت های سرمایه گذاری در ایران بخصوص منطقه آزاد ماکو و ارس در زمینه کشاورزی، ساخت و ساز، اطلاعات، حمل و نقل، تولید مواد غذایی، صنعت پلاستیک و تجارت متقابل با بسیاری از نمایندگان این بخش‌ها دیدار و تبادل نظرخواهیم کرد.

ابراهیم گوزوتوک افزود:‌ روابط خوب سیاسی و اقتصادی ترکیه و ایران این فرصت را فراهم آورده است که بتوانیم از ظرفیت های هردو کشور در جهت رشد و رونق اقتصادی استفاده کنیم و همسایگی ارزروم با منطقه آزاد ماکو امکان روابط نزدیک اقتصادی را فراهم کرده است. 

وی با اشاره به اینکه علاقمندیم فعالیت های اقتصادی خود را در ایران تقویت کنیم ادامه داد: سعی داریم در دیدار با مسئولین و نماینده های صاحبان صنایع ایران موجبات افزایش تعاملات تجاری میان دو کشور را فراهم کنیم.

معاون توسعه تجارت بین الملل سازمان منطقه آزاد ماکو نیز گفت: سفر این هیئت تجاری و اقتصادی فرصت خوبی را محیا کرده است تا ضمن آشنایی با ظرفیت های اقتصادی طرفین و تبادل اطلاعات به منظور ایجاد زمینه همکاری های مشترک با ترکیه، در آینده منجر به عقد تفاهم نامه شود. 

مهدی خلف خانی با اشاره به اینکه منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور و در همسایگی کشور ترکیه بهترین مقصد برای فعالیت های مشترک اقتصادی است که در این زمینه ایجاد شهرک صنعتی مشترک ایران و ترکیه را در منطقه آزاد ماکو دنبال می کنیم. 

خلف خانی افزود: این هیئت تجاری که متشکل از ۱۵ نفر از فعالین اقتصادی در زمینه صنایع فلزی، غذایی، پتروشیمی، ماشین آلات سنگین، صنایع کشاورزی و علوم دامی و ... هستند بعد از بازدید از استان های آذربایجان شرقی و غربی نهایتا در منطقه آزاد ماکو حضور پیدا خواهند نمود و طی نشست هایی به تبادل نظر و گفت و گو خواهیم پرداخت .

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.