رشد 38 درصدی تخلیه و بارگیری در بندر خرمشهر

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از رشد 38 درصدی عملیات تخلیه و بارگیری از این بندر در 5 ماه نخست سال‌ جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش مهر، نورالله اسعدی گفت: در مدت یادشده 599 هزار و 348 تن بارگیری کالا و 99 هزار و 993 تن تخلیه کالا در بندر خرمشهر انجام شد.
اسعدی، حجم بارگیری کالاهای عمومی را در بندر خرمشهر طی این مدت 583 هزار و 192 تن عنوان کرد و افزود: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 59 درصدی را نشان می‌دهد.

وی گفت: طی این مدت تردد بیش از 45 هزار و 275 دستگاه کامیون و پهلوگیری 102 فروند شناور غیرکانتینری بالای هزار تن در بندر خرمشهر به ثبت رسیده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد 10 و 51 درصدی را نشان می‌دهد.
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر در ادامه به رشد 25 درصدی تردد مسافر بین‌المللی نیز اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 10 هزار و 120 مسافر از طریق پایانه بین‌المللی مسافری دریایی این بندر جابه‌جا شده‌اند. اسعدی گفت: بندر خرمشهر با 230 هکتار مساحت و همجواری با کشور عراق یک منطقه استراتژیک از نظر تجاری و سیاسی است که با قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند و نزدیکی به پالایشگاه آبادان و دیگر صنایع خوزستان فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری در آن فراهم است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.