وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد:

بانك های كشور در شرایط كنونی، ستون های اصلی رشد و توسعه و نگاهداشت اقتصاد كشور هستند

وزیر امور اقتصادی و دارایی در مجمع عمومی بانک ملی ایران گفت: نظام بانکی ستون اصلی رشد و توسعه و نگاهداشت اقتصاد کشور است/ اگر در چنین شرایطی بانک ها را تنها بگذاریم، دود آن به چشم همه خواهد رفت/ 60 درصد تسهیلات پرداختی نظام بانکی در چهار ماه ابتدای امسال برای تامین سرمایه در گردش بنگاه ها اختصاص یافته است.

به گزارش فرینا به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، فرهاد دژپسند طی سخنانی در مجمع عمومی سالیانه بانک ملی ایران، با بیان این مطلب، تاکید کرد: اگر در چنین شرایطی بانک ها را تنها بگذاریم، دود آن به چشم همه خواهد رفت.
دژپسند با بیان اینکه از هر زاویه ای که به موضوع نگاه کنیم، برای نقد عملکرد نظام بانکی در شرایط فعلی اقتصاد، آن هم با وجود تحریم های ظالمانه، منصفانه نیست، اظهار داشت: یکی از اهداف اصلی دشمن از اعمال تحریم ها ، بستن ورودی منابع مالی و مواد اولیه و واسطه ای به قصد ایجاد مشکل در فرآیند تولید کشور است که یکی از نتایج آن می تواند، کاهش توانایی دست اندرکاران این بخش ها در تسویه و بازپرداخت تسهیلات بانکی باشد.
وزیر اقتصاد افزود: در چنین شرایطی، بانک ها باید بخشی از تکالیف بخش های دیگر اقتصاد، برای تامین منابع مورد نیاز بنگاه ها را نیز به دوش بکشند و این دشواری کار را دو چندان می کند.
وی با اشاره به وجود ظرفیت خالی در بنگاه های تولیدی کشور، نیاز به تامین سرمایه در گردش بنگاه ها برای افزایش بهره وری آنها را مورد تاکید قرار داد و گفت: 60 درصد تسهیلات پرداختی نظام بانکی در چهار ماه ابتدای امسال به منظور تامین سرمایه در گردش بنگاه ها صورت گرفته است که از این لحاظ، عملکرد آنها، به ویژه بانک ملی، در خور تقدیر است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.