با حضور وزیر نفت صورت گرفت؛

پیگیری طرح های توسعه ای منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در عسلویه

وزیر نفت در نشستی با حضور مدیران چهار شرکت اصلی وزارت نفت، طرح‌های توسعه‌ای صنایع گازی و پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان بوشهر را بررسی کرد.

به گزارش فرینا به نقل از برنا، بیژن زنگنه روز گذشته (جمعه، 29 شهریورماه) برای بررسی سیاست‌های اجرایی اقتصاد مقاومتی در استان بوشهر و روند تولید گاز در پارس جنوبی راهی شهرستان عسلویه شد.
بررسی مقدار تولید گاز در آستانه فصل سرما، وضع پیشرفت عملیات اجرایی فاز 14 پارس جنوبی، اطلاع از تازه‌ترین اقدام‌های انجام‌شده برای پایان عملیات دریایی در پارس جنوبی و بررسی فعالیت پتروشیمی‌های فعال در منطقه عسلویه از مهم‌ترین برنامه‌های سفر وزیر نفت به استان بوشهر است.
مسعود کرباسیان، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، حسن منتظر تربتی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، علیرضا صادق‌آبادی، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، بهزاد محمدی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شماری از مدیران صنعت نفت وزیر نفت را در این سفر یک‌روزه همراهی می‌کنند.
بنا به این گزارش شانا، وزیر نفت روز چهارشنبه گذشته پس از نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفته بود که برداشت ایران از میدان مشترک گازی پارس جنوبی مدتی است که افزایش یافته، به‌گونه‌ای که از سال 97 برداشت روزانه ما از این میدان مشترک همواره افزایشی بوده است.
زنگنه با تاکید بر اینکه ایران هم‌اکنون در زمینه برداشت روزانه گاز از پارس جنوبی از کشور همسایه خود قطر پیش افتاده است، عنوان کرده بود: روند افزایشی برداشت از میدان گازی پارس جنوبی به دلیل تلاش برای تثبیت واحدهای دیگر و افزایش برداشت گاز از دریا تداوم خواهد داشت و تلاش می‌شود تا پایان امسال برداشت روزانه‌ گاز ایران به بیش از 750 میلیون متر مکعب برسد.
در همین حال، محمد مشکین‌فام، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس به‌تازگی درباره روند توسعه فاز 14 پارس جنوبی، گفته بود: هر چهار سکوی دریایی فاز 14 پارس جنوبی امسال عملیاتی می‌شود؛ دو سکو از پارسال عملیاتی شد، یک سکو پس از نصب در حال راه اندازی است که تا پایان سال تکمیل می‌شود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.