مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی خبرداد:

ترانزیت ۱۰۰ هزار رأس دام زنده از مرز بازرگان در سه ماهه اخیر

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: در سه ماهه اخیر ۱۰۰ هزار راس دام زنده و ۵۰ هزار تن گوشت قرمز از مرز بازرگان ترانزیت شده است.

به گزارش فرینا، کامیار داهیم در دیدار با مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو افزود: بیشترین مراوده برای ترانزیت با کشورهای همسایه مربوط به دام زنده و فراورده های دامی است.

داهیم با اشاره بر اینکه منطقه آزاد ماکو قطب واردات کالاهای استراتژیک کشور است، ابراز امیدواری کرد تا آخر سال ترانزیت دام زنده از مرز بازگان به سه یا چهار برابر میزان فعلی افزایش یابد.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه درصورت ایجاد زیرساخت های ترانزیتی در منطقه آزاد ماکو شاهد درآمدزایی و سود از ترانزیت در منطقه خواهیم بود گفت:‌ بخش خصوصی می تواند با ورود به سرمایه گذاری در زمینه ترانزیت  هم در توسعه اقتصادی منطقه و هم در اشتغالزایی نقش مهمی ایفا کند.

وی از توافق سازمان دامپزشکی با سازمان منطقه آزاد ماکو در زمینه ایجاد زیرساخت برای ترانزیت دام و فراورده های دامی خبر داد و افزود: در خصوص اختصاص محلی برای قرنطینه و استقرار دام های وارداتی به منطقه، زیرساخت فراهم است و بخش خصوصی می تواند با سرمایه گذاری در این بخش سود بالایی داشته باشد.

داهیم به بخشنامه اخیر دولت در خصوص واردات دام زنده و نگهداری آن در منطقه آزاد نیز اشاره کرد و اظهار داشت:‌ سرمایه گذاران می توانند با واردات دام زنده از ترکیه به کشور و با استفاده از مزایای منطقه آزاد ماکو با پرواربندی دام دوباره نسبت به صادرات آن به کشورهای همسایه اقدام کنند.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.