عبدالرحیمی:

مشکلات زیست محیطی تنها با مشارکت مردم حل می شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه مردم در صورتی خود را ملزم به حفظ محیط زیست می‌دانند که ضرورت آن را دریابند گفت: مشکلات زیست محیطی تنها با مشارکت شهروندان حل می شوند.

به گزارش فرینا، محمدرضا عبدالرحیمی روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی نخستین همایش پاکسازی حریم جاده ماکو ـ بازرگان افزود:‌ محیط‌زیست و طبیعت زیبای منطقه آزاد ماکو میراث ارزشمندی است که از گذشتگان به ما رسیده است و باید در انتقال آن به نسل آهای آینده بیشتر از این تلاش کرد.

عبدالرحیمی با اشاره به اینکه وضعیت محیط زیست فعلی منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد و دروازه ورودی کشورمان به هیچ عنوان شایسته نیست ادامه داد: با مشارکت تمام مردم مثل نظریه “پنجره شکسته” تا رسیدن به وضعیت مطلوب اقدام به جمع آوری زباله و پاکسازی منطقه خواهیم کرد.

وی، حفاظت از محیط‌ زیست را ریشه در اخلاق، فرهنگ و اعتقادات ملت‌ها دانست و تصریح کرد: نحوه برخورد انسان با محیط‌ زیست، رابطه نزدیکی با فرهنگ و ارزش‌های اخلاقی در ادیان و جوامع گوناگون دارد و دین مبین اسلام در خصوص پاکیزگی، نظافت و حفاظت از طبیعت سفارشات مؤکدی دارد.

فرماندار ماکو نیز در این نشست با اشاره به اینکه همگان به اهمیت محیط زیست واقفند ولی متاسفانه عده ای کم فرهنگ اقدام به آلوده کردن محیط زیست می کنند گفت: حفاظت از محیط زیست یک مسئولیت مدنی است و شهروندان در قبال حفاظت از این میراث ارزشمند احساس مسئولیت بیشتری کنند.

حسین عباسی وضعیت فاضلاب شهری ماکو و بازرگان را بحرانی دانست و گفت: برای احداث شبکه فاضلاب شهری ماکو ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که امیدواریم با تأمین اعتبار نسبت به این امر مهم اقدام کنیم.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.