اسماعیل زمانی:

به صلح سلام دادیم در مقابل جنگ ناخواسته

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گقت: به نسل آینده خواهیم گفت در زمانی که دشمن دسیسه می کرد که ما را وارد یک جنگ ناخواسته در منطقه کند؛ به صلح و آزادی سلام دادیم.

به گزارش فرینا؛ اسماعیل زمانی در ششمین نشست دوره ای شورای قرآنی سران عشایر منطقه آزاد اروند که همزمان با هفته دفاع مقدس در سالن آمفی تئاتر این سازمان برگزار شد، با بیان اینکه در مقابل همه فتنه های استکبار جهانی ایستادگی کرده ایم تا فرزندان ما در آینده در صلح و سلامت و آزادگی زندگی کنند، افزود: به نسل آینده خواهیم گفت در زمانی که دشمن دسیسه می کرد که ما را وارد یک جنگ ناخواسته در منطقه کند؛ به صلح و آزادی سلام دادیم که این خود بزرگ ترین دست آورد ما برای نسل آینده خواهد بود.

زمانی ضمن تشکر از سران عشایر در راستای توسعه فرهنگ قرآنی و اهل بیت (ع) گفت: ما مسئولین وظایفمان را انجام می دهیم برای اینکه جامعه توسعه یافته تر و سالم تری داشته باشیم و بتوانیم به مردم خدمت کنیم.

وی همچنین به مهمان هایی که از کشور عراق آمده بودند خوش آمد گفت و افزود:  امروز در این مراسم از برادران عراقی تشکر می کنیم و ورودشان به منطقه را خوش آمد گفته و گرامی می داریم.  خرسند هستیم که روزانه حدود ۱۲هزار گردشگر از کشور همسایه عراق وارد منطقه می شوند؛ از آبادان و خرمشهر بازدید کرده و باعث رونق کسب و کار و بازار و تجارت می شوند. ما نیز مقدم این عزیزان را محترم می شماریم  و از آنها در بازار ها، مراکز عمومی و گردشگری و…استقبال می کنیم.

در ادامه این نشست مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند راهپیمایی اربعین را یکی از بزرگ ترین تجمعات جهانی دانست و بیان کرد: به امید خدا امسال تلاش داریم  باشکوه تر از سال های گذشته راهپیمایی اربعین را به همت شما فرهیختگان و همکاری بی دریغ مردم و شیعیان عراق و کلیه عزیزانی که در این راه زحمت می کشند سازماندهی کنیم، چرا که این عظمت برای شیعیان در تاریخ ثبت شده و خواهد شد و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند انشاالله با مشارکت در این مراسم بتوانیم خدمت بزرگی به وحدت جهان اسلام و شیعیان منطقه، اعم از مردم ایران و عراق و سایر کشورهای منطقه کنیم.

زمانی با تأکید براین نکته که ایران یکی از امن ترین کشورهای منطقه به لحاظ سرمایه گذاری  و حضور گردشگر است، گفت: ما در شرایط ویژه ای هستیم؛ دشمنان جمهوری اسلامی ،اسلام و بویژه تشیع که عامل وحدت ایران و عراق نیز می باشد، در تلاشند این پیوستگی و امنیت را مختل بکنند؛ دشمن جمهوری اسلامی دشمن همه مردم منطقه است، شکست جمهوری اسلامی یعنی شکست همه مردم منطقه و از دست رفتن همه امیدهای بزرگ مردم منطقه برای توسعه در لوای اسلام.

وی خاطر نشان کرد: امروز شرایط برای کشور و منطقه بسیار حساس و تعیین کننده است دشمنان ما غافل ننشسته اند و مرتب در حال فتنه پراکنی هستند و دسیسه می کنند که امنیت منطقه را برهم بزنند، قطعا با وحدت میان مردم کشور ما و عراق و همچنین دیگر همسایگان می توانیم جلوی این دسیسه ها ایستادگی کرده واین اتفاق می تواند عامل شکست برنامه های دشمنان جمهوری اسلامی در منطقه شود.  بی شک با همراهی، همفکری، هشیاری و آگاهی شما سران عشایر، اقوام و بزرگان منطقه نیز هر دسیسه داخلی نیز خنثی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، امنیت کشور و منطقه را نتیجه فعالیت مسئولین نیروی انتظامی و دستگاه های امنیتی اطلاعاتی دانست و عنوان کرد: کشور ما بسیار قدرتمند، عزتمند و بزرگ است از همین روی دشمنان قصد دارند این خصایص را از ما بگیرند، لیکن با حضور مردم  و حمایت دستگاه های امنیتی  وهوشیاری کامل می توانیم در مقابل دشمنانمان ایستادگی کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در پایان نیز این نوید را داد که  کاروانی را با حضورهمین جمع و شاید بزرگ تر به سرپرستی فرمانداران آبادان و خرمشهر در ایام اربعین با نام کاروان بزرگان اروند برپا کرده و برای زیارت اربعین  با همراهی نمایندگان مردم آبادان و خرمشهر در مجلس شورای اسلامی با هزینه سازمان منطقه آزاد اروند، رهسپار کربلا کنند.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.