ضرورت تشکیل مستمر شورای ورزش شهر‌های آبادان و خرمشهر

رئیس هیات بدمینتون منطقه آزاد اروندگفت: بروکراسی‌های اداری در ادارات ورزش برخی شهرها یکی از موانع توسعه ورزش است.

به گزارش فرینا، محمود نواصر در نشست خبری با اصحاب رسانه  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان، افزود: پس از تشکیل هیأت بدمینتون منطقه آزاد اروند تعداد ورزشکاران این رشته در شهرهای آبادان و خرمشهر ۴۵درصد افزایش داشته است که این میزان رشد نشان می‌دهد برنامه‌های این هیأت اصولی و کاربردی است.
نواصر گفت: پس از تشکیل اداره کل ورزش و جوانان منطقه آزاد اروند که با پیگیری‌های سازمان منطقه آزاد اروند صورت گرفت، براساس قانون مقرر شد هیأت‌های ورزشی این منطقه از هیأت‌های استان خوزستان جدا شوند و زیر نظر هیأت‌های منطقه آزاد فعالیت خود را دنبال کنند.
رئیس هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند افزود: هیأت بدمینتون منطقه آزاد اروند از تاریخ سیزدهم شهریورماه سال جاری تشکیل شد که این اتفاق خوشحالی جامعه بدمینتون شهرهای منطقه آزاد اروند را در پی داشت؛ زیرا بسیاری از سهمیه‌ها همچون استعدادیابی، شرکت در کارگاه‌های آموزشی فدراسیون، مسابقات کشوری و ... که بیشتر از طریق هیأت بدمینتون استان خوزستان در اختیار شهرهای این منطقه قرار می‌گرفت، هم‌اکنون مستقیا از طریق فدراسیون سهمیه‌ای جدا به این شهرها اعطا می‌شود.
نواصر با تاکید بر اینکه کلیه ادارات، باشگاه‌ها و ورزشکاران بدمینتون شهرهای آبادان و خرمشهر برای پیگیری امورات خود فقط باید از طریق هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند اقدام کنند، گفت: براساس قوانین منطقه آزاد اروند این شهرها طبق ساختار جدید از هیأت بدمینتون استان خوزستان مستقل شده‌اند و هم اکنون زیر نظر هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند هستند.
وی در خصوص میزبانی‌های کشوری در شهرهای آبادان و خرمشهر، گفت: ادارات، سازمان‌ها و بخش خصوصی که قصد میزبانی مسابقات کشوری، حضور در رویدادهای ورزشی و همچنین اخذ کلیه مجوزها در این خصوص را دارند باید از طریق هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند اقدام کنند.

برگزاری کلاس مربیگری

رئیس هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند با بیان اینکه برای اولین بار در تاریخ شهرهای آبادان و خرمشهر کلاس مربیگری درجه 3 برای آقایان برگزار خواهد شد، گفت: طی روزهای آینده شرایط آن اعلام می‌شود که می‌توان این امر را یک رویداد مهم تلقی کرد، مجوز برگزاری این دوره مستقیما از طریق فدراسیون بدمینتون جمهوری اسلامی ایران اخذ شده است.
نواصر ادامه داد: یکی از مواردی که صورت گرفت، برگزاری دو استعدادیابی بود که از طریق فدراسیون بدمینتون جمهوری اسلامی ایران مستقیما به هیأت بدمینتون منطقه آزاد اروند ابلاغ شد و پس از برگزاری این استعدادیابی، نتایج آن را به فدراسیون اعلام کردیم که این رویداد خوشحال‌ کننده برای اولین بار انجام شد. 

برگزاری مسابقات آزاد

وی گفت: تاکنون اقدامات قابل توجهی برای رشد و توسعه این ورزش از طریق هیأت بدمینتون منطقه آزاد اروند انجام شده است؛ برای اولین بار در تاریخ بدمینتون این منطقه، 3 دوره مسابقات آزاد بانوان منطقه آزاد اروند در رده نونهالان و بزرگسالان برگزار شد که استقبال بالای بانوان شهرهای آبادان و خرمشهر را در پی داشت.

رایگان شدن بدمینتون

رئیس هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند افزود: در بخش آقایان، برای اولین بار، یک ماه آقایان و در بخش بانوان به مدت دو هفته ثبت نام را رایگان اعلام کردیم و تمام هزینه‌های سالن و مربی بدست هیأت پرداخت شد، این اقدام در راستای تشویق و ترغیب بیشتر بازیکنان انجام شد.
نواصر گفت: برای اولین بار در تاریخ بدمینتون منطقه آزاد اروند ثبت نام برای دانش آموزان آبادانی در مقطع پیش دبستان و دبستان تا پایان اسفندماه رایگان شد که مدیران مدارس در این خصوص باید اقدام کنند.

توانمندی مربیان و داوران

رئیس هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند مربیان، داوران این منطقه را بسیار دلسوز و توانمند عنوان کرد و افزود: این عزیزان به صورت شبانه‌روزی برای رشد و توسعه این ورزش تلاش می‌کنند؛ منابع انسانی بدمینتون که در شهرهای آبادان و خرمشهر که تحت سمت‌های مختلف در حال فعالیت هستند بزرگترین سرمایه رشته بدمینتون در این منطقه محسوب می‌شوند.
نواصر در ادامه با اشاره به موضوع گردشگری ورزشی، گفت: گردشگری ورزشی یکی از موضوعات مورد تاکید ماست و برای اولین بار در  بین هیأت‌های ورزشی منطقه آزاد اروند، کمیته گردشگری را تشکیل دادیم تا در حوزه گردشگری ورزشی اقدامات قابل توجهی داشته باشیم.

راه‌اندازی رادیو اینترنتی

او گفت: در حوزه اطلاع‌رسانی تاکنون پیشتاز بوده‌ایم و اخبار را از طریق رسانه‌های رسمی اعلام کردیم تا شهروندان سریعا به اخبار فعالیت‌ها همچون مسابقات و برنامه‌های آموزشی دسترسی یابند. برای اولین بار نیز بین هیات‌های ورزشی منطقه آزاد اروند، رادیو اینترنتی راه‌اندازی کردیم.

ادارات برای جذب مربی با هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند هماهنگ باشند

رئیس هیأت بدمینتون منطقه آزاد اروند خطاب به ادارات دولتی و بخش خصوصی افزود: ترویج ورزش میان کارکنان موجب ایجاد صمیمیت و انس و محبت بیشتر میان کارمندان و بالا رفتن راندمان کاری می‌شود پس حتما به ورزش پرسنل اهمیت بدهند.
نواصر گفت: شدیدا تاکید می‌کنم ادارات آبادان و خرمشهر برای جذب مربی و یا راه‌اندازی رشته بدمینتون حتما با هیأت هماهنگ باشند تا چنانچه فردی به دروغ خود را مربی معرفی کرد با او برخورد قانونی صورت گیرد، ادارات آبادان، خرمشهر و مینوشهر برای راه‌اندازی تیم می‌توانند با شماره ۰۹۱۶۳۳۱۹۰۷۳تماس بگیرند.
وی در خصوص توانمندی‌های مربیان بدمینتون در منطقه آزاد اروند افزود: مربیانی که در تیم‌های هیات فعالیت می‌کنند مورد تایید ما هستند؛ آن دسته از بخش‌های خصوصی که از طریق مکاتبه با ما درخواست مربی کرده‌اند نیز اکنون مربیان توانمند در سطح بالا در اختیار دارند.

انعقاد تفاهم نامه با هتل پارسیان

رئیس هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند گفت: شرکت هتل‌های بین‌المللی پارسیان به عنوان هلدینگ تخصصی در زمینه هتلداری مالک ۲۱ هتل سه، چهار و پنج ستاره در سطح کشور است که از زیر مجموعه‌های هلدینگ سیاحتی و مراکز تفریحی پارسیان به حساب می‌آید و توانستیم با رایزنی ای که با مدیریت هتل بین‌المللی پارسیان آبادان داشتیم موافقت آنها را برای انعقاد یک تفاهمنامه مناسب کنیم که طی روزهای آینده نهایی می‌شود.
نواصر ادامه داد: بر اساس تفاهم نامه ای که قرار است با هتل بین‌المللی پارسیان آبادان داشته باشیم مقرر شده است ضمن اینکه مرکز همایش‌ها، رستوران و سایر خدمات با تخفیف ویژه در اختیار ورزشکاران بدمینتون اروند قرار گیرد، این ورزشکاران در تمام هتل‌های این هلدینگ در اقصی نقاط کشور می‌توانند با تخفیف ویژه اقامت داشته باشند و از خدمات استفاده کنند.
وی در ادامه به مشکلات هیات ورزشی اشاره کرد و گفت: نبود محل اختصاصی برای بسیاری از رشته‌های ورزشی بزرگترین چالش پیش رو است. احداث شهرک‌های ورزشی در شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شود.
رئیس هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند افزود: باید هر رشته ورزشی یک سالن اختصاصی با نام آن رشته داشته باشد. به عنوان مثال خانه بدمینتون خرمشهر. با توجه به شرایط متقاوت محدوده منطقه آزاد اروند با سرزمین اصلی، تمام سالن های ورزشی منطقه باید رویکرد بین‌المللی داشته باشند.
نواصر گفت: دستگاه‌های اجرایی در طرح‌های عمرانی خود، پروژه‌های ورزشی را نیز لحاظ کنند. باید سالن‌های ورزشی جدید احداث شود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.