مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش خبر داد؛

5 / صادرات 350 میلیون دلاری از جزیره کیش

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: سرمایه گذاری های انجام گرفته، میزان اشتغال و حجم صادرات در مناطق آزاد، می تواند اولویت بندی ها در خصوص تخصیص ارز به این مناطق را تغییر دهد.

به گزارش فرینا، غلامحسین مظفری در نشست مشترک بانک مرکزی و دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد با سرمایه گذران و تجار کیش گفت: به اولویت بندی های کشور در خصوص تخصیص ارز اعتقاد داریم اما نباید میزان اشتغال، حجم سرمایه گذاری هایی که در مناطق آزاد بویژه در کیش صورت گرفته است و میزان صادراتی را که از این مناطق صورت می گیرد  نادیده گرفته شود.

مظفری با اشاره به 350 میلیون دلار حجم صادرات کیش افزود: رفع مشکل تهیه ارز برای خرید مواد اولیه توسط تولید کنندگان واحدهای صنعتی و نیز تجار و بازرگانان کیش در دستور کار سازمان قرار گرفته است از اینرو در نشستی با دکتر همتی رییس کل بانک مرکزی و مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد راههای کمک های متقابل طرفین مطرح و تصمیمات خوبی جهت تسهیل امور صورت پذیرفت.

او تاکید کرد: تسهیلات در نظر گرفته شده در قانون و مقررات مناطق آزاد، زمینه ساز سرمایه گذاری های کلان در این مناطق بوده است لذا عمل به قانون مناطق آزاد می تواند بسیاری از مشکلات این مناطق را رفع کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت: سرمایه واقعی مناطق آزاد بویژه کیش، سرمایه گذارانی هستند که سرد وگرم روزگار را چشیده اند و با پیشه کردن صبر، علیرغم تمام سختی ها و دشواری های حاکم در اقتصاد کشور در این جزیره ماندگار شدند و مقاومت کردند و سرباز جنگ اقتصادی لقب گرفتند.

مظفری افزود:  وظیفه جدی داریم از سرمایه گذاران اقتصادی که رونق و اشتغال را رقم می زنند حمایت کنیم و باری از مشکلات کشور را به دوش بکشیم و مشکلی را حل کنیم و این مهم با بهره گیری از تمامی ظرفیت های ملی و سرمایه گذاری محقق می شود.

او گفت: تفاوت زمانی که در جنگ به عنوان رزمنده بودیم و امروز به عنوان سرباز، در صف اول جنگ اقتصادی هستیم این است که در آن زمان بدون تجربه وارد نبرد شدیم اما در حال حاضر سربازان اقتصادی کشور  با 40سال تجربه، وارد کارزاری شدند که با همدلی و یکدلی پیروز آن خواهند بود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد: در جنگ اقتصادی ما دست خود را به سوی سرمایه گذاران دراز می کنیم و به پیشوازآنان می رویم زیرا اعتقاد داریم رونق اقتصادی و اشتغال حاصل از سرمایه گذاری، ابزار جنگ اقتصادی است.

گفتنی است؛ عبدالناصر همتی؛ رئیس‌کل بانک مرکزی و "مرتضی بانک" مشاور رييس جمهور و دبیرشورای عالی مناطق آزاد کشور به‌منظور بررسی مسائل ارزی و ریالی واحدهای تولیدی و تجاری مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و همچنین دیدار با فعالان اقتصادی روز پنجشنبه وارد کیش شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.