آغاز همایش ملی «روز جهانی گردشگری» در زاهدان

همایش «روز جهانی گردشگری» با حضور «علی اصغر مونسان» وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، «مرتضی بانک» مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و شماری از مسئولان کشوری و استانی برای نخستین بار خارج از پایتخت و در زاهدان آغاز شد. 

به گزارش فرینا به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: همایش «روز جهانی گردشگری» به طور همزمان در ۱۵۰ کشور جهان برگزار می‌شود.
علیرضا جلالزایی افزود: سیستان و بلوچستان با توجه به ظرفیت‌های بی‌نظیر گردشگری و صنایع دستی برای نخستین بار میزبان همایش ملی روز جهانی «جهانگردی» شد.
جلالزایی با اشاره به برنامه‌های سفر مونسان به زاهدان افزود: شرکت در همایش روز جهانی «گردشگری»، حضور در نشست شورای راهبردی گردشگری، دیدار با نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان، رونمایی از دستاورد‌های گردشگری این استان، نشست با فعالان حوزه گردشگری، تجلیل از پیشکسوتان و فعالان گردشگری کشور و منطقه، برگزاری نمایشگاه گردشگری و غذا‌های محلی و افتتاح چند پروژه گردشگری از جمله برنامه‌های سفر یک روزه وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به زاهدان است.
او گفت: صبح امروز مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی و هیات همراه متشکل از آژانس‌داران و هتلداران بخش خصوص این استان به منظور شرکت در مراسم این همایش وارد زاهدان شدند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان بیان کرد: همچنین هیاتی از مدیران و کارشناسان هلندیگ گردشگری «مارکوپولو» برای حضور در مراسم رسمی روز جهانی «گردشگری» وارد سیستان و بلوچستان شدند و در حال بازدید از ظرفیت‌های گردشگری شمال و جنوب این استان برای طراحی تور‌های گردشگری به منطقه هستند.
جلالزایی اظهار داشت: تمهیدات لازم برای برگزاری باشکوه مراسم روز جهانی «گردشگری» در سیستان و بلوچستان اندیشیده شده است.
او افزود: نمایشگاه گردشگری، صنایع دستی و نمایشگاه غذا‌های بومی محلی سیستان و بلوچستان در حاشیه همایش روز جهانی «گردشگری» با هدف معرفی هرچه بهتر ظرفیت و قابلیت‌های این استان برپا شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: هتل‌ها و مراکز اقامتی این استان در هفته گردشگری ۵۰درصد تخفیف برای مهمانانی که وارد این استان شوند در نظر گرفته است.
جلالزایی بیان کرد: همچنین کارگاه آموزشی با عنوان «صفر تا صد طراحی پکیج سفر» با حضور فعالان گردشگری سیستان و بلوچستان در موزه منطقه‌ای جنوب شرق کشور در زاهدان برگزار خواهد شد.
 امسال گرامیداشت روز جهانی «گردشگری» با شعار "گردشگری و اشتغال آیند‌های بهتر برای همه" در زاهدان برگزار می‌شود. 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.