تخلیه و بارگیری 23 میلیون تن کالا در بندرامام خمینی(ره) در نیمه اول امسال

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره)، با اشاره به تخلیه و بارگیری 23 میلیون انواع کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) از رشد 59 درصدی آن نسبت به شش ماهه سال گذشته خبر داد.

به گزارش فرینا به نقل از ایسنا، عادل دریس در آیین گرامیداشت روز ملی ایمنی و آتش نشانی که در سالن آمفی تأتر مجتمع بندری امام خمینی (ره) برگزار شد، ضمن تبریک این مناسبت به آتش نشانان و فعالان عرصه ایمنی که برای محافظت از سرمایه ملی در بنادر از هیچ تلاشی فروگذار نیستند، بندرامام خمینی (ره) را از بنادر بزرگ کشور توصیف کرد که 80 درصد کالاهای اساسی کشور را تامین کرده است.
دریس با اشاره به تخلیه و بارگیری 23 میلیون کالا در شش ماهه نخست سال جاری اظهار کرد: 9 میلیون تن از این میزان مربوط به کالاهای اساسی بوده است و در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته رشد 59 درصدی نشان می‌دهد.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره) با اشاره به اینکه این مجتمع بزرگ تجاری صرفا محلی برای تخلیه و بارگیری کالا نیست، بلکه با جذب صنایع و کارخانجات به محلی برای فرآوری مواد خام و ایجاد ارزش افزوده تبدیل شده است، گفت: از این رو نقش خطیر آتش نشانان و کارشناسان HSE، در محافظت و صیانت از سرمایه‌های ملی بیش از پیش اهمیت می‌یابد.
دریس با اشاره به افزایش شمار کشتی‌های ورودی به مجتمع بندری امام خمینی (ره) تصریح کرد: به همان میزان که عملیات فشرده و پرحجمی برای تسریع در تخلیه و خروج کالاهای اساسی در بخش خشکی این مجتمع بزرگ بندری صورت می‌گیرد، در بخش دریایی نیز معادل همین حجم خدمات به شناورهای رو به افزایش ورودی ارائه می‌شود.
وی، نیروهای فعال در بخش آتش نشانی و ایمنی را، نیروهای با تجربه و صاحب نظر و برخوردار از دانش کافی توصیف کرد و گفت: این نیروهای با تجربه و آگاه با اتکا به توانمندی علمی و تخصصی خود می‌توانند میزبان همایش‌های حرفه‌ای باشند و با همکاری با دیگر نیروهای منطقه، میزبان همایشی در سطح ملی برای مبادله تجربیات علمی و مباحاث تخصصی در زمینه ایمنی باشند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.