2 / فرآیندهای ایجاد «سامانه جامع کار و روابط اشتغال» در مناطق آزاد بررسی شد 

«دبیر کمیته راهبردی فناوری اطلاعات» و «مدیر پروژه پنجره واحد مناطق آزاد» از برگزاری نشست هم اندیشی مدیران فناوری اطلاعات سازمان‏های مناطق آزاد با موضوع «بررسی سامانه جامع کار و روابط اشتغال» در تهران خبر داد.

به گزارش فرینا، محمد امین اله داد، در اولین روز از برگزاری این نشست در نوبت صبح، ضمن تبیین پروژه پنجره واحد و جایگاه خدمات حوزه روابط کار، به ضرورت طراحی و راه‌اندازی سامانه جامع روابط کار و اشتغال در مسیر تکمیل زیرساخت‏های مورد نیاز برای تحقق پنجره واحد مناطق آزاد اشاره کرد.
اله داد با اشاره به اینکه تحول دیجیتال در مناطق آزاد نمی تواند حاصل استقرار تنها یک سامانه نرم افزاری بدون شناخت فرآیندها و فعالیت ها و الزامات سازمان در هر بخش باشد، گفت: پروژه‌ پنجره واحد مناطق آزاد به عنوان پروژه‏ای در سطح کل سازمان طراحی شده و دارای بخش‌های متعددی است و مسئولیت تخصصی هر بخش نیز با مدیریت مربوطه در آن سازمان‏ است. 
در ادامه این نشست، مسئول امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و عضو کارگروه تخصصی شورایعالی مناطق آزاد نیز با ابراز خرسندی از پیاده‌سازی پروژه پنجره واحد در سازمان‌های مناطق آزاد، گفت: مسیر عمل مناطق آزاد با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم‏راستا است. 
فرهاد شیخی با بر شمردن شباهت ها و تفاوت های فرآیندهای حوزه روابط کار در مناطق آزاد و سرزمین اصلی، بر لزوم ایجاد زیرساخت یکپارچه برای ارائه این خدمات در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تاکید کرد.
در ادامه این نشست، ضمن بررسی سامانه روابط کار توسعه داده شده در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فرآیندهای لازم برای طراحی و پیاده سازی سامانه در مناطق آزاد مورد ارزیابی قرار گرفت.
یادآور می شود؛ در این نشست محمد امین اله‌داد دبیر کمیته راهبردی فناوری اطلاعات و مدیر پروژه پنجره واحد، مجید طاهریان مدیر توسعه تحول اداری دبیرخانه شورایعالی، فرهاد شیخی مسئول امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و عضو کارگروه تخصصی شورایعالی مناطق آزاد و ‌همچنین مدیران فناوری اطلاعات و تحول اداری و مدیران کار و اشتغال سازمان‏های مناطق آزاد کشور حضور داشتند.
بررسی سامانه های جامع کار و روابط اشتغال، صدور مجوزهای ساختمانی مناطق آزاد، بررسی سامانه مدیریت اطلاعات مراکز اقامتی، هنری و گردشگری و سامانه جامع امور گمرکی (رویه مسافری) از جمله محورهایی است که در این نشست مطرح می شود.
گفتنی است؛ این نشست به مدت دو روز (سه شنبه و چهارشنبه 9 و 10 مهرماه) در دو نوبت صبح و بعد از ظهر در تهران برگزار می شود.
 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.