صادرات صنایع فرهنگی و خلاق از مناطق آزاد با محوریت کیش

معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی معتقد است «سازمان منطقه آزاد کیش» و «برج فناوری کیش» با راه اندازی و آغاز به کار شتابدهنده های صادراتی، ظرفیت و قابلیت ارائه خدمات آنها را به کلیه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی دارند.

به گزارش فرینا، «محمدرضا رستمی» در مراسم امضاء تفاهم نامه سه جانبه تاسیس «شتابدهنده صادراتی، صنایع خلاق و دانش بنیان» در جزیره کیش، بین «دانشگاه صنعتی امیرکبیر»، «دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی» و «سازمان منطقه آزاد کیش» با تشکر از تلاش ها و حمایت های مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، مدیرعامل موسسه علوم و فنون کیش، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر و رئیس پردیس کیش دانشگاه امیر کبیر برای به سرانجام رسیدن این تفاهم نامه گفت: یکی از اهدافی که در دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور و سازمان های مناطق آزاد دنبال می شود توسعه برند و بازار مناطق آزاد است. 
رستمی افزود: یکی از مهم ترین شاخص های و فاکتورهای اثرگذار برای توسعه برند و بازار مناطق آزاد، توسعه صادرات کالا و خدمات تولیدی از این است تا امکان حضور و رقابت کالاها و خدمات در بازارهای جهانی وجود داشته باشد. 
او گفت: بازارهای منطقه ای یکی از اهداف صادراتی مناطق آزاد کشور محسوب می شود تا نام ایران را با محصولات قابل دفاع و با کیفیت بلند آوازه کند و تمدن علمی، فرهنگی، صنعتی و اقتصادی کشور و انقلاب اسلامی با ابزارهای صادراتی به جهان عرضه شود.
معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، یکی از راهکارهای رسیدن به توسعه برند و بازار در مناطق آزاد را رفتن به سمت توسعه و راه اندازی شتابدهنده های صادراتی صنایع خلاق عنوان کرد و تصریح کرد: امروزه تولیدکنندگان و عرضه کنندگان در تامین منابع، عرضه، ترویج و تبلیغ کالاها و ورود به بازارهای کشورهای مختلف از تجربه و قابلیت های لازم و کافی برخوردار نیستند و شتابدهنده های صادراتی صنایع خلاق با جذب مجموعه ای از شرکت های استارتاپی و نوآور در حوزه های مختلف به این موضوع کمک خواهند کرد. 
رستمی با تاکید بر این نکته که جزیره کیش و برج فناوری کیش می توانند خدمات شتابدهنده های صادراتی را به کلیه مناطق آزاد ارائه کنند گفت: قطعا این قابلیت و ظرفیت در کیش وجود دارد. در راستای تفاهم نامه منعقد شده دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد، سازمان منطقه آزاد کیش و دانشگاه امیرکبیر برای مدل شکل گیری شتابدهنده ها به یک مدل واقع بینانه دست پیدا می کنند. حضور گروه های خلاق در کیش نیازمند مدل سازی جدید است و در گذر زمان به این مدل مطلوب دست پیدا خواهیم کرد.
گفتنی است؛ تفاهم نامه سه جانبه تاسیس «شتابدهنده صادراتی، صنایع خلاق و دانش بنیان» در جزیره کیش، امروز (چهارشنبه) بین «دانشگاه صنعتی امیرکبیر»، «دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی» و «سازمان منطقه آزاد کیش» امضاء شد.  

«سید سجاد نوری» مدیر توسعه صنایع فرهنگی و خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد، امام جمعه جزیره کیش، مدیران و مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش و دانشگاه امیرکبیر در این مراسم حضور داشتند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.