بررسی معافیت مالیاتی مناطق آزاد در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در نشست کمیسیون اقتصادی مجلس، موضوع سیاست و استراتژی کشور درباره اخذ مالیات یا معافیت مالیاتی مناطق آزاد مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

به گزارش فرینا، الیاس حضرتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نشست دیروز (دوشنبه) این کمیسیون، افزود: در نشست امروز این کمیسیون با حضور مرتضی بانک، مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و رئیس سازمان امور مالیاتی، مواد ارجاعی لایحه مالیات بر ارزش افزوده از صحن علنی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

حضرتی گفت: یکی از مواد ارجاعی به کمیسیون اقتصادی مجلس، ماده 9 این لایحه درباره معافیت های مالیاتی بود، جمعی از اعضای کمیسیون معتقدند که باید از بخش های مختلف و ذکر شده در لایحه از جمله مناطق آزاد حمایت صورت گرفته و این بخش ها باید شامل معافیت مالیاتی شوند.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اما تعدای دیگر از اعضای کمیسیون، معتقدند که تمام معافیت های مالیات بر ارزش افزوده باید لغو شود تا درآمدهای مالیاتی برای کشور افزایش یابد، حال اگر دولت به دنبال حمایت از بخشی است می تواند به صورت مستقیم از آن حمایت مالی کند تا آنکه بخواهیم در قالب حمایت، بخش ها را از مالیات معاف کنیم.
حضرتی تصریح کرد: در نشست امروز کمیسیون اقتصادی مجلس، موضوع سیاست و استراتژی کشور درباره اخذ مالیات یا معافیت مالیاتی مناطق آزاد بحث و بررسی شد، در این رابطه این سوال مطرح شد که آیا باید مانند سالیان گذشته، سیاست های حمایتی و تشویقی برای مناطق آزاد اعمال شود.

مرتضی بانک: ایجاد 250 هزار شغل در مناطق آزاد

او افزود: براساس آمارهای ارائه شده از سوی مرتضی بانک، مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد، این مناطق تاکنون توانسته اند حدود 250 هزار شغل ایجاد کرده و در جهت توسعه و حمایت از تولید و صنایع کشور اقدام کنند.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین این موضوع و رویکرد مطرح شد که باید در قانون مالیات بر ارزش افزوده از مناطق آزاد، مالیات اخذ شده و پس از واریز به خزانه، اعتبارات در همان مناطق یا کشور هزینه شود.
حضرتی افزود: با توجه به اهمیت مواد ارجاعی لایحه مالیات بر ارزش افزوده، مقرر شد که در نشست فردای این کمیسیون، با حضور مسئولان مربوطه این مواد مورد بررسی دقیق تر قرار بگیرد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.