به مناسبت روز ملی روستا انجام شد؛

بررسی مشکلات 8 روستای جزیره با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم

حمیدرضا مومنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم همراه با گروهی از معاونین و مدیران این سازمان، مشکلات طرح های عمرانی و گردشگری هشت روستا را با حضور دهیاران بررسی قرار دادند.

به گزارش فرینا، دهیاران روستاهای مِسن، تُنبان، نقاشه، دهخدا، طبل، دولاب، تُم گز و سَلخ مشکلات مربوط به ایجاد ساخت و بهبود وضعیت راه های دسترسی به روستاها، مشکلات سند مالکیت برخی منازل مسکونی و دشواری های مربوط به سرویس مدارس دانش آموزان را به اطلاع مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم رساندند.
یکی از مهمترین مسائلی که مومنی در این سفر بر آن تاکید داشت، موضوع پیگیری آسفالت راه ها و معابر روستاهای قشم در راستای ایمن سازی دسترسی گردشگران و ساکنان روستاها با هدف ایجاد فعالیت های بهتر اقتصادی و تقویت حوزه اقتصاد جامع محلی بود.
افزایش طرح هادی روستایی و الحاق بخشی از زمین های در حاشیه این طرح هم مواردی دیگری بود که در این بازدیدها مطرح شد و محرم بهاروند معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم و مدیران این معاونت با ارائه راهکارهایی بر اهمیت افزایش طرح هادی در روستاها تاکید کردند.
تعریض جاده ورودی روستای مِسن با مشارکت دهیاری این روستا با توجه به حادثه آفرین بودن آن نیز از دیگر مسائل مطرح شده بود. گزارشی هم از ادامه فعالیت عمرانی ساخت خانه معلم این روستا به اطلاع مدیرعامل سازمان رسانده شد و مومنی اهمیت بررسی و تسریع عملیات عمرانی با هدف بهبود وضعیت مسیرهای ورودی به روستای مِسن را به معاونت عمرانی واگذار کرد.
قراردادن زمینی به دهیاری روستای تُنبان پس از طی مراحل قانونی با هدف ایجاد مجموعه اقامتی و گردشگری در این روستا هم در این بازدید مورد ارزیابی قرار گرفت و مسوولیت بررسی این طرح به معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم محول شد. همچنین براساس توصیه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، اداره املاک و مستغلات این سازمان موظف به بررسی راه های قانونی برای واگذاری زمین مورد نظر این طرح در روستای تُنبان شد.
حل مشکل آب رسانی به روستای نقاشه مهمترین خواسته مطرح شده از سوی دهیار این روستا بود که حمید رضا مومنی دستورات لازم برای عملیاتی شدن این موضوع را صادر کرد. همچنین قرار شد هماهنگی های لازم برای حل مشکل تردد دانش آموزان این روستا به روستاهای همجوار برای ادامه تحصیل انجام شود.
مهمترین درخواست مطرح شده از سوی دهیار روستای دهخدا مربوط به دریافت امکانات و مجوز از سازمان منطقه آزاد قشم برای سرعت بخشیدن به مجموعه ای گردشگری در نزدیکی ساحل این روستا بود که مقرر شد معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در حد امکان تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی این واحد را در اختیار بهره بردار طرح قرار دهد.
تکمیل پروژه کمپ پارک روستای طبل با همکاری مشترک دهیاری این روستا و سازمان منطقه آزاد قشم هم در این بازدیدها مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد اقدامات مربوط به تکمیل فاز دوم این پروژه با امضای تفاهم نامه مشارکت دهیاری طبل و معاونت فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم بررسی شود.
مهمترین خواسته عنوان شده از جانب دهیار روستای دولاب به ساخت مشارکتی یک کمپ پارک ساحلی برای اسکان گردشگران این روستا و الحاق بخش های دیگری از روستا به محدوده طرح هادی روستا مربوط بود که مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم دستور بررسی شرایط امضای تفاهم نامه ای جدید برای طراحی و اجرای این پروژه عمرانی را صادر کرد.
جدول گذاری و ساخت بلوار در محدوده جاده روستای تُم گز هم از مهمترین خواسته های مطرح شده از سوی دهیار این روستا بود که با توجه به حادثه خیز بودن این محور، مدیرعامل دستور پیگیری و رفع این مشکل را صادر کرد. همچنین تنظیم تفاهم نامه ای جدید برای اجرای مشارکتی بهبود وضعیت آسفالت و مسیرهای دسترسی به این روستا هم از سوی مومنی صادر شد.
روستای سَلخ آخرین روستایی بود که مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در این سفر از آن بازدید کرد. ایجاد آسفالت جاده خاکی به سوی اسکله های صیادی مورد استفاده صیادان روستاهای سلخ و گامبرون به صورت مشارکتی با دهیاری روستا یکی از مهمترین خواسته های مطرح شده بود. همچنین با موافقت حمید رضا مومنی مقرر شد با انجام مراحل قانونی، ساختمانی برای حوزه میراث ناملموس در اختیار دهیاری روستای سلخ قرار گیرد.
گفتنی است؛ بیشتر روستاهای جزیره قشم خارج از محدوده 300 کیلومتر مربع منطقه آزاد قشم هستند اما براساس سیاست های رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و در راستای انجام مسئولیت اجتماعی این سازمان از سال 94 تاکنون با راه اندازی نهضت آسفالت در این جزیره، راه های اصلی از شهر قشم تا دورترین روستاها در مسیر ساحل جنوبی و شمالی و همچنین راه های دسترسی به روستاها و خیابان های اصلی روستاهای جزیره آسفالت شده و همچنان ادامه دارد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.