دژپسند در دیدار با وزیر کار و حمایت اجتماعی جمهوری آذربایجان مورد تاکید قرار داد: 

تحكیم و توسعه روابط دوجانبه ایران و جمهوری آذربایجان با تكیه بر سوابق تاریخی و فرهنگی و با توسعه سرمایه گذاری مشترك و تجارت خارجی

وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان در دیدار با وزیر کار و حمایت اجتماعی جمهوری آذربایجان بر توسعه مبادلات اقتصادی با تکیه بر سوابق تاریخی و فرهنگی مشترک دو کشور ایران و آذربایجان تاکید کرد. 

به گزارش فرینا به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، فرهاد دژپسند در این دیدار که در محل این وزارتخانه برگزار شد با بیان این مطلب اظهار داشت: سابقه تاریخی و فرهنگی مشترک به تنهایی برای استمرار روابط دو کشور کافی نیست و برای دوام و پایداری این روابط نیازمند فعالیت های اقتصادی مشترک نیز هستیم.
دژپسند با اشاره به لزوم تحکیم روابط اقتصادی دو کشور  گفت: توسعه سرمایه گذاری مشترک و تجارت خارجی به منزله ستونهای تحکیم روابط دوجانبه ایران و جمهوری آذربایجان است.
وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران ظرفیت های خوبی برای توسعه همکاری در حوزه های سرمایه گذاری، گمرک، مالیات و بیمه دارد که می توان در قالب کمیسیون مشترک ایران و جمهوری آذربایجان از این ظرفیت ها استفاده نمود.
 در این دیدار، وزیر کار و حمایت اجتماعی جمهوری آذربایجان نیز با ابراز خرسندی از برگزاری این دیدار، با اشاره به دین، زبان و تاریخ مشترک با ایران ، برقراری دیدارهای روسای جمهور دو کشور طی 5 سال اخیر را موید تمایل فی مابین برای گسترش تبادلات همه جانبه ایران و آذربایجان دانست.
ساحل بابایف با اشاره به رشد 70 درصدی حجم مبادلات تجاری ایران و آذربایجان تاکید کرد: یکی از مهمترین پروژه های مشترک دو کشور  که به تحقق رسید، کنتور سازی ایران و آذربایجان بود.
وزیر کار و حمایت اجتماعی جمهوری آذربایجان نیز در این دیداربا ابراز خشنودي نسبت به رويكرد  طرف ايراني کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان اظهار داشت: قطعا  فعاليت هاي كميسيون مشترك عمق و شتاب بیشتری به همکاری های اقتصادی دو کشور خواهد بخشید.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.