افتتاح نخستین مدرسه بین المللی در جزیره کیش

نخستین مدرسه بین المللی جزیره کیش و هشتمین مدرسه بین المللی کشور با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش رسما فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری فارس از کیش؛ همزمان با روز جهانی کودک نخستین مدرسه بین المللی جزیره کیش با 36 دانش آموز در مقطع پیش دبستانی و دبستان فعالیت خود را آغاز کرد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در این مراسم با تبریک روز جهانی کودک و با اشاره به راه اندازی دو مجموعه خانه کودک و مدرسه بین المللی در این روز بر ارتقای کیفیت آموزش و پرورش به عنوان یک مبحث جدی تاکید کرد.
غلامحسین مظفری با اشاره به حضور فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران و کارشناسان کشورهای خارجی در جزیره کیش با توجه به موقعیت های ویژه جزیره اظهار داشت: اتفاقات خوبی در جزیره کیش در مباحث علمی و آموزشی در شرف وقوع است که علاوه بر تقویت کیفیت آموزشی در جزیره کیش می تواند با بهره گیری از نیروهای توانمند و جوانان جزیره نوید بخش آینده ای درخشان برای کیش باشد.

راه اندازی مرکز نوآوری با بدنه ای از کیش

مظفری با تاکید بر اینکه ورود قوامی نژاد به عنوان ریاست آموزش و پرورش انتظار و توقع ما را از این نهاد بالا برده است از افتتاح مرکز نوآوری و فناوری کیش و تشکیل شورای راهبردی جزیره کیش در آینده ای نزدیک خبرداد و افزود: در این شورا که با حضور معاون وزیر علوم، رؤسای دانشگاه های برتر کشور، ریاست جهاد دانشگاهی و همراهی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شکل گرفته و سومین جلسه آن نیز در هفته آینده در حال برگزاری است امیدواریم در این حوزه پایلوت خوبی برای کشور باشیم.
وی تاکید کرد: اگر بخواهیم مرکز نوآوری و فناوری کیش یک مرکز قوی و استاندارد باشد باید اتصال و ارتباط و پایه اصلی آن از بدنه کیش باشد و در آن از ظرفیت های دانش آموزان، دانشجویان، شرکت های دانش بنیانن و کیشوندان استفاده شود که در این صورت می تواند منشاء اثرات مثبت برای رونق کیش و خدمات باشد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش سرمایه گذاری در راستای تاسیس نخستین مجتمع آموزشی بین المللی کیش را یک سرمایه گذاری اصولی برشمرد و از موسسان این مجموعه که با فراز و فرودها و مشکلات بسیاری درمسیر راه اندازی این مجموعه روبرو بودند که از آن با قدرت عبور کردند تقدیر کرد.

آموزش مهم‌ترین راه آبادانی کشور

موسس مجموعه آموزشی بین المللی کیش نیز در این مراسم با اشاره به اینکه آموزش و پرورش همواره از اولویت های کشور بوده و هست افزود: شاید یکی از مهم‌ترین راه های آبادانی و پیشرفت کشور و جوانان ما از مسیر دسترسی به آموزش میسر شود.
عبادی با اشاره به ارتقای کیفیت آموزش در کشور در سال های اخیر افزود: سیاست امروز آموزش و پرورش کشور افزایش سطح آموزش و ارتقاء در حد استاندارهای بین المللی است و خوشبختانه منطقه آزاد کیش دارای ظرفیت های بالقوه و بالفعل در این حوزه است و می تواند در آموزش های بین المللی در کشور پایلوت باشد.
موسس مدارس هوشمند در کشور با بیان اینکه این مجموعه آموزشی ظرفیت گسترش در حوزه «آی تی» و «آی سی تی» و فناوری های جدید را دارد تا به عنوان مدارس هوشمند از آن نام برده شود.
رئیس آموزش و پرورش کیش نیز با تقدیر از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص نگاه ویژه به این حوزه و توسعه آن در جزیره کیش افزود: بهترین سرمایه گذاری برای توسعه پایدار در هر کشور توسعه ای است که برنامه های آن عناصر توسعه را وارد ذهن کودکان می کنند.
سید جواد قوامی نژاد افزود: ایجاد زمینه های توسعه در ذهن کودکان می تواند عامل رشد اجتماعی، عاطفی، فیزیکی و جسمی آینده کودکان و نوجوانان شود.

تدوین نظام آموزش بین الملل جمهوری اسلامی

وحید یعقوبی معاون هماهنگی و نظارت مراکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور نیز در این مراسم با اشاره به اینکه آموزش و پرورش می تواند معجزه ساز در کشور باشد از تدوین نظام آموزش بین الملل جمهوری اسلامی خبر داد و افزود: امیدواریم این مجموعه آموزشی براساس استانداردهای بین المللی در آینده ای نزدیک به عنوان الگویی در کشور مطرح شود.
نخستین مدرسه بین المللی کیش که به گفته مسؤولان این مجموعه آموزشی مطابق با استانداردهای جهانی برنامه ریزی شده و به زبان انگلیسی تمامی آموزش های خود را ارائه می‌کند با حمایت بخش خصوصی، آموزش و پرورش کیش و همکاری دانشگاه شریف، سازمان منطقه آزاد کیش فعالیت خود را همزمان با روز جهانی کودک در جزیره مرجانی کیش آغاز کرد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.