تمام اتباع خارجی باید از گذرگاه شلمچه عبور کنند

مدیرکل امور اتباع خارجی وزارت کشورگفت: در پی تصمیم ستاد مرکزی اربعین، تمام اتباع خارجی باید از گذرگاه شلمچه عبور کنند.

به گزارش فرینا؛ مهدی محمودی ضمن بازدید از مرز شلمچه و مسیر تردد زوار اربعین حسینی خاطرنشان کرد: در ستاد مرکزی اربعین تصمیم گرفته شد تمام اتباع خارجی از مرز شلمچه عبور کنند.

محمودی ضمن تأکید بر این نکته که زوار خارجی به طور حتم  باید دارای ویزا و یا دفترچه های تایید شده اداره اتباع وزارت کشور باشند و  همچنین نیز در سامانه سماح ثبت نام نموده باشند، گفت:  این عزیزان در صورت مراجعه بدون ویزا و گذرنامه و مجوز خروج به مرز قطعا با مشکل مواجه  خواهند شد و به هیچ وجه اجازه خروج به آنها داده نمی شود.

وی با اشاره به خدمات ارزنده  و  پیش بینی های در نظر گرفته شده در استان خوزستان،  افزود: با  توجه به تمهیدات اندیشیده شده در استان خوزستان به ویژه در پایانه مرزی شلمچه از سوی مسئولان اعم از فرمانداری، مرزبانی و نیروی انتظامی و سایر دستگاه های متولی خدمات رسانی در زمینه اعزام اتباع خارجی، تا این لحظه هیچ مشکلی وجود نداشته و ۲۵ هزار تبعه کشورهای خارجی از مرز شلمچه عبور کرده اند.

مدیرکل امور اتباع خارجی وزارت کشور از احتمال افزایش ۲۰۰ درصدی زائران خارجی ورودی به مرز شلمچه خبر داد و گفت: پیش بینی می شود تا روزهای پایانی بیش از ۳۰۰ هزار تبعه خارجی برای شرکت در پیاده روی اربعین به شلمچه بیایند.

محمودی در پایان به تمام زائران بر داشتن مجوزها، ثبت در سامانه سماح، بیمه و هماهنگی در رابطه با رعایت قوانین کشور عراق تأکید نمود.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.