اربعین حسینی حاوی پیام آزادی به جهانیان است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: پیاده روی اربعین حسینی حاوی پیام صلح، دوستی و آزادی به جهانیان است.

به گزارش فرینا؛ اسماعیل زمانی طی بازدید از مرز بین المللی شلمچه و روند خدمات رسانی به زوار، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در سایه جنگ قرار گرفته ایم، پیاده روی اربعین حسینی حاوی پیام صلح، دوستی و آزادی به جهانیان است و امسال این حجم از جمعیت زائران در مرز شلمچه، از پیش بینی ها بسیار فراتر رفته است.

زمانی افزود: با توجه به لغو روادید در مراسم اربعین امسال پیش بینی ها حاکی از افزایش ۵۰ درصدی تعداد زائران نسبت به سال قبل بود، اما خوشبختانه میزان جمعیت در مرز شلمچه از پیش بینی ها بسیار فراتر رفته است.

وی اظهار داشت: نزدیک به ۵ سال از خدمات دهی سازمان منطقه آزاد اروند در مرز شلمچه و ایام اربعین حسینی می گذرد که این سرویس دهی هر سال نسبت به سال گذشته بهتر و کامل تر شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند تاکید کرد: به نسبت این آمار و ارقام افزایش جمعیت، طبیعتا در روزهای شلوغ مقداری با کمبود امکانات مواجه شدیم که آن هم بسیار اندکبود و امیدواریم سال آینده بتوانیم امکانات بیشتری را برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی فراهم کنیم.

زمانی خدمات رسانی اربعین امسال به زائران در مرز شلمچه را ویژه خواند و گفت: جاده دسترسی برای مواکب، جاده خدماتی و پشتیبانی مواکب، افزایش تعداد مواکب از میدان مقاومت خرمشهر تا نقطه صفر مرزی از اقدامات و خدمات ویژه این سازمان است.

وی با بیان اینکه امسال از میدان مقاومت خرمشهر تا نقطه صفر مرزی ۴۰۰ موکب مستقر شده اند، یادآور شد:  تا کنون بیش از ۸۵۰ هزار زائر ایرانی و خارجی از مرز بین المللی شلمچه تردد کرده اند که این آمار نسبت به سال گذشته در چنین روزی ۳ الی ۴ برابر افزایش پیدا کرده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند از افزایش آمار روزانه تردد زائران از مرز شلمچه خبر داد و اذعان داشت: طبق توافقات با طرف عراقی مشکل حمل و نقل زائران تا حدودی بر طرف شده است؛ متأسفانه ظرفیت ترافیکی و حمل و نقل در عراق بسیار کم است و آنها نمی توانند چنین حجمی از زائران را جابجا کنند.

زمانی، با اشاره به اینکه همه باید در این زمینه همکاری داشته باشند گفت: با همکاری طرف عراقی تعداد زیادی اتوبوس و کامیون را برای جابجایی زوار به سمت مرز شلمچه عراق اعزام کردیم تا زائران را به نجف اشرف و کربلای معلی برسانند.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.