علوی مطرح کرد:

اتصال بندر چابهار به آسیای میانه با افتتاح راه آهن بیرجند ـ قائن

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه راه‌آهن چابهار ـ زاهدان ـ زابل ـ بیرجند ـ مشهد، بندر چابهار را از طریق مرز میرجاوه به کشور پاکستان، از مرزهای میلک و دوغارون به افغانستان، از مرز سرخس به ترکمنستان و در ادامه به قفقاز و آسیای میانه متصل خواهد کرد.

به گزارش فرینا، سیداحسن علوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به نقش استراتژیک پروژه راه‌آهن بیرجند ـ قائن، افزود: این پروژه نقش برجسته ای در توسعه اقتصادی کشور دارد و عملا با بهره برداری از آن، بندر چابهار به کشورهای آسیای میانه متصل خواهد شد.

ابر پروژه راه‌آهن چابهار ـ زاهدان ـ زابل ـ بیرجند ـ مشهد در مسیر اجرا

علوی ادامه داد: راه آهن بیرجند ـ قائن بخشی از ابر پروژه راه‌آهن چابهار ـ زاهدان ـ زابل ـ بیرجند ـ مشهد محسوب می شود که افتتاح کامل این پروژه، بندر اقیانوسی چابهار از طریق ریل به تمام کشورهای شرق و شمال شرق متصل خواهد شد.
نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی افزود: پروژه راه آهن بیرجند ـ قائن به طول 32 کیلومتر بوده که برای اجرای آن اعتباری بیش از سه هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

اتصال بندر چابهار به کشورهای پاکستان، افغانستان، ترکمنستان و آسیای میانه با افتتاح راه آهن بیرجند ـ قائن

علوی گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، پروژه راه‌آهن چابهار ـ زاهدان ـ زابل ـ بیرجند ـ مشهد، بندر چابهار را از طریق مرز میرجاوه به کشور پاکستان، از مرزهای میلک و دوغارون به افغانستان، از مرز سرخس به ترکمنستان و در ادامه به قفقاز و آسیای میانه متصل خواهد کرد.

بندر چابهار در مسیر توسعه و شکوفایی چشمگیری قرار دارد

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط کنونی بندر چابهار در مسیر توسعه و شکوفایی چشمگیری قرار دارد و لازمه توسعه بیش از پیش این منطقه، تقویت و گسترش خطوط ریلی در این منطقه است، حال با اجرا و افتتاح پروژه راه‌آهن چابهار ـ زاهدان ـ زابل ـ بیرجند ـ مشهد، بندر چابهار به توسعه شگرفی دست پیدا خواهد کرد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.