برگزاری کارگاه آموزشی و تبیین استراتژی های مقابله با پشه های مهاجم

کارگاه تخصصی آموزش و تبیین استراتژی های مقابله با ورود پشه های مهاجم در مبادی مرزی با حضور مسئولان سازمان منطقه آزاد ارس، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان، فرمانداری و سایر ادارات شهرستان جلفا در محل سالن اجلاس ارس برگزار شد.

به گزارش فرینا، خیاط زاده مدیر گروه مقابله با بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان در این کارگاه تخصصی گفت: ارتقاء آگاهی کارشناسان در خصوص نظام مراقبت بیماری های منتقله از پشه های مهاجم و همچنین شروع برنامه چک حشره شناسی در سطح منطقه از اهداف برگزاری این کارگاه بود.

در کارگاه آموزشی به ضرورت تشدید مراقبت های بهداشتی در مبادی ورودی و بهسازی محیط و از بین بردن زیستگاه پشه از قبیل جمع آوری لاستیک های فرسوده و مکان های انباشت کالا در محوطه های گمرکی و پارکینگ خودروهای سنگین تاکید شد.

مدیر گروه مقابله با بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان از اجرای طرح کنترل بیولوژیکی پشه که همه ساله با هدف ایجاد آسایش برای شهروندان و گردشگران در سطح منطقه آزاد ارس و مردابهای حاشیه رودخانه ارس انجام می شود به عنوان یک اقدام ارزشمند در سطح ملی عنوان کرد و افزود: اجرای موفق طرح فوق سبب اطمینان خاطر مسئولین وزارت بهداشت در پاک بودن منطقه از احتمال وقوع بیماری های واگیر از طریق پشه در منطقه شده است.

خیاط زاده گفت: با توجه به چهارده سال تجربه موفق کارشناسان سازمان منطقه آزاد ارس و پیمانکاران اجرایی طرح در نحوه شناسایی و پاک سازی خانه های لاروی، ضروری است گزارش کامل از تجربیات و نحوه اجرای موفق طرح کنترل بیولوژیکی پشه توسط سازمان منطقه آزاد ارس جهت بهره برداری در سایر مناطق کشور به وزارت بهداشت و درمان ارسال گردد.

گزارش تصویری را اینجا ببینید.

برچسب ها : منطقه آزاد ارس
خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.