هنر بانوی قشمی در آیینه تئاتر

تئاتر "بازگشت" با هنرمندی و کارگردانی بانوی قشمی در تالار آئینه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم به روی صحنه رفت.

به گزارش فرینا، هفته گذشته تئاتری با موضوع فرهنگی ـ اعتقادی و روایتی از قلبی اسیر میان بی ایمانی و ظلم که نمی خواست از منطق مغز شیطانی فرمان ببرد، به نمایش گذاشته شد.
راضیه بهادری، کارگردان و بازیگر تئاتر "بازگشت"، با اشاره به هدف از به تصویر کشیدن این اثر گفت: این نمایشنامه که به قلم جعفر قاسمی نگاشته شده، بر خلق تصویری از قدرت انتخاب انسان ها اشاره دارد.
بهادری افزود: در این تئاتر، مکالمه اعضایی مانند قلب، پا، چشم، دست و زبانی را شاهدیم که در اختیار داعشی ها بوده و ناخواسته به فرمان مغزی شیطانی، درگیر جنایت می شدند و حالا تصمیم گرفته اند به انتخاب خود، نافرمانی کنند و به سوی آزادی بروند.
وی در نخستین تجربه کارگردانی خود نشان داد توانایی بازیگری و بازیگردانی را به صورت هم زمان دارد و موفق شد جلوه ای دیگر از توانمندی بانوان جزیره را به نمایش گذارد.
این جوان هنرمند که سابقه کسب چندین مقام نخست در جشنواره تئاتر مدارس جزیره قشم را در کارنامه فعالیت های هنری خود دارد، توانسته برای سه سال پیاپی (95،94 و 96) عنوان بانوی بازیگر برتر استان را به خود اختصاص دهد.
کارگردان و بازیگر تئاتر "بازگشت" پس از ناامیدی برای راهیابی به جشنواره تئاتر فجر کشور، به مدت دو سال از بازیگری کناره گرفت تا این که امسال به همراه گروهی از جوانان مستعد جزیره، با عزمی جزم وارد عرصه رقابت شود و علاوه بر نقش آفرینی در این اثر، کارگردانی نمایش را هم برعهده بگیرد.
بهادری در مورد شیوه کارش توضیح داد: با دانش حرفه کارگردانی آشنا نبودم، اما با همراهی بازیگران و راهنمایی های رسول رنجبر یکی از کارگردان های مطرح استان موجب شد با همه نگرانی و استرسی که از شیوه اجرا داشتم، کار را ادامه دهم.
وی با اشاره به سختی های کار بازیگری افزود: از اعلام فراخوان بازیگری تا به روی صحنه آوردن این نمایشنامه، دو ماه زمان صرف شد و خوشبختانه حاصل کار مورد استقبال قرار گرفت.
به گفته این هنرمند تئاتر، تعامل بسیار خوب اعضای گروه، تازه کار بودن و پشتکار عوامل این نمایش، از اصلی ترین دلایل موفقیت کار بود.
این گروه تئاتری متشکل از بازیگران نوظهوری به نام های ماهر سرودی، علی حاجی میری، مانیا رضایی قشمی، میلاد و محمدعلی محمودی بود که در نخستین تجربه بازیگری خود بسیار حرفه ای عمل کرده و توانستند رضایت تماشاگران را جلب کنند.
بازی خوب و روان عوامل به همراه نمایشنامه ای قوی، می تواند نویدبخش حضور نماینده ای از قشم در جشنواره امسال تئاتر فجر باشد. اثری که با حضور هنرمندان جوان قشمی، هنر جزیره را در عرصه نمایش های صحنه ای نیز به مردم کشور معرفی خواهد کرد.
روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم برای این گروه نمایشی آرزوی موفقیت در عرصه های ملی و بین المللی دارد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.