سومین همایش توسعه صادرات منطقه آزاد ماکو برگزار می شود

سومین همایش توسعه صادرات را با رویکرد بازاریابی نوین در صادرات و با هدف حمایت از تولید کنندگان و صادر کنندگان و تسهیل و توسعه صادرات و در راستای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی 12 آبان ماه 98 برگزار می شود.

به گزارش فرینا،‌ روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ماکو با صدور پیامی به مناسبت روز صادرات ضمن تبریک این روز به فعالین عرصه های اقتصادی و صادرات از برگزاری سومین همایش صادرات منطقه آزاد ماکو خبرداد.
متن این پیام به این شرح است:
به نام آن که تن را نور جان داد/ خرد را سوی دانایی عنان داد
بیست و نهم مهر ماه «روز صادرات » است. صادرات یکی از برجسته ترین عوامل رشد اقتصادی کشور بوده و به عنوان موتور پیشران اقتصاد و رمز بقای کشورها در بازارهای جهانی، نقش مهمی را در عرصه تجارت جهانی ایفا می کند، از سوی دیگر صادرات امکان استفاده از بازارهای جهانی را برای رشد تولید داخلی مهیا کرده و بنگاه‌های تولیدی را قادر می سازد از محدودیت های بازار داخلی رها شده و با توسعه صادرات بازارهای جهانی را هدف قرار داده و از صرفه های اقتصادی حاصل از مقیاس تولید بیشتر بهره برداری کنند.
یافتن مسیر صحیح برای مراودات بین المللی در شرایط فعلی، هنر با ارزشی است که تنها از عهده مبارزان اقتصادی و کنشگران عرصه تجارت بر می آید . بنابراین سازمان منطقه آزاد ماکو تسهیل و امکان صادرات کالاهای تولیدی منطقه و خدمات و دانش را در اهداف عملیاتی خود قرار داده است بنابرای برای تولید برنامه داشته و جذب سرمایه گذاری را به سمت ایجاد واحدهایی صادرات گرا می برد. برای تحقق این امر هم ایجاد انگیزه در کارآفرینان و متقاضیان سرمایه گذاری نیاز است که تمام تلاش خود را در این زمینه بکار می گیریم.
صادرات یکی از ارکان اصلی رشد پایدار به شمار می‌آید. صادرات خدمات و کالاهای تولیدی موجب افزایش اشتغال و ارتقا شاخص امنیت و شکوفایی صنایع گردیده و پیوستگی منطقه آزاد ماکو به اقتصاد جهانی را به دنبال دارد.
سازمان منطقه آزاد ماکو نه در یک روز بلکه بطور مستمر توسعه صادرات را سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی کرده و تمام توان خود را برای تحقق این امر بسیج کرده است و معتقدیم برای تحقیق چنین هدفی باید ابتدا مشکلات تولید و فضای کسب‌وکار را حل کنیم و اگر صادرات خدمات فنی و مهندسی و گردشگری را هم در نظر بگیریم علاوه بر مسائل بخش تولید و فضای کسب‌وکار باید وضعیت زیرساخت‌ها، مسائل فرهنگی و اجتماعی را نیز سریعا بهبود ببخشیم.
پایداری روابط بین‌المللی، مؤلفه مهمی در توسعه صادرات است. در یک فضای ناپایدار دیپلماتیک هیچ‌گاه با رشد و جهش صادراتی مواجه نخواهیم شد که هم اکنون با تلاش مسئولین خدوم نظام در حال دست یافتن به یک ثبات دیپلماتیک و ثبات در قوانین و همچنین نرخ ارز هستیم که در توسعه صاردات اثر گذار هستند. ایران از طریق مرزهای خشکی با هفت کشور در ارتباط است و امید واریم با ایجاد دهکده لجستیک در منطقه آزاد ماکو هاب توزیع کالای منطقه ای درماکو تشکیل گردد که موجب ایجاد ارزش افزوده در این بخش و صادرات خدمات خواهد شد. ضمنا ایجاد شهرک صنعتی مشترک با ترکیه نیز به خلق بازار های جدید کمک خواهد نمود. همچنین با توجه به برنامه ها سازمان منطقه آزاد ماکو راه‌اندازی مرکز شتاب دهنده صادرات را پیگیری می نماید. که قرار است در این مرکز به واحدهای تولیدی و صنعتی که ظرفیت صادرات را دارند اما تا کنون صادراتی نداشتند کمک شود تا بتوانند محصولات خود را به کشورهای دیگر ارسال کنند و همچنین خدماتی در زمینه ارزیابی نوع محصولات، ظرفیت صادراتی واحدها، شیوه بسته‌بندی، مشاوره برای بازاریابی،برند سازی ، کمک برای حضور در نمایشگاه‌های بین المللی و … داده خواهد شد. برای این منظور سعی خواهیم کرد تعدادی از بهترین منتورهای کشور در این مرکز مستقر شوند و به واحدهای تولیدی و صنعتی ارائه خدمات و مشاوره ‌دهند تا بتواند کالاهای تولیدی خود را صادراتی کنند.
مدیریت سازمان منطقه آزاد ماکو ضمن تبریک این روز بزرگ خدمت یکایک دست اندر کاران عرصه صادرات در بخش خصوصی و دولتی آرزوی توفیق روز افزون در عرصه های اقتصادی کشور بر جهاد گران حوزه تولید ، سومین همایش توسعه صادرات را با رویکرد بازاریابی نوین در صادرات و با هدف حمایت از تولید کنندگان و صادر کنندگان و تسهیل و توسعه صادرات و در راستای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی بعد از ماه صفر برگزار خواهد کرد.
از جمله برنامه هایی متعددی که به مناسبت روز صادرات و برگزاری همایش آن در نظر گرفته شده است می توان به :
- رونمایی از بسته های تشویقی برای واحدهای تولیدی صادرات گرا این بسته نقش موثری در حضور - سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در منطقه آزاد ماکو داشته و باعث افزایش تمایل فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران به امر صادرات و صادرات مجدد خواهد گردید.
- آغاز بهره برداری از معدن مرمریت سیاه مواد معدنی استخراج از این معدن یکی از کم نظیرترین سنگ هایی است که در کشور یافت می شود و کلیه محصولات آن صادراتی است.
- برگزاری اولین دوره آموزشی بازاریابی نوین در صادرات برای واحد های تولیدی
- برگزاری دوره آموزشی آشنایی با ساختار تسهیل مبادلات مالی و تجاری ایران و چین برای فعالین اقتصادی توسط شرکت گروه بین المللی بهین پرواز جهانی منطقه آزاد ماکو
- نشست آشنایی با نحوه ورود به بازارهای جهانی در حوزه کشاورزی برگزاری دوره آشنایی با قوانین و مقررات صادرات و واردات در مناطق آزاد
- تجلیل از صادرکنندگان نمونه با هدف تشویق واحدهای تولیدی صادرات گرای منطقه
فراخوان ایده های بالغ صادراتی جهت رشد و بلوغ ایده های صادرات محور این امر اولین رویداد استار آپی در این زمینه است که هدف از برگزاری این رویداد، جذب سرمایه گذار جهت تحقق بخشیدن به ایده های برتر در حوزه صادرات است.

 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.