معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم بیان کرد؛

حفظ حریم سواحل یک وظیفه ملی است

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از حفظ حریم سواحل به عنوان وظیفه ای همگانی و ملی نام برد.

به گزارش فرینا، مرتضی شیخ زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه قشم با بیان این مطلب گفت: طبق قانون حفظ اراضی ساحلی 60 متر پس از بالاترین مد آب دریا، حریم ساحل شناخته شده و هرگونه ساخت و ساز ماندگار در آن خلاف می باشد.
شیخ زاده افزود: نگاه سازمان منطقه آزاد قشم به عنوان نماینده حاکمیت در این جزیره، حرکت بر مدار قانون است و در حفاظت از اراضی ملی و حریم سواحل، کوتاهی نمی کند.
وی با اشاره به موقعیت قشم و قرار گرفتن آن در میان آب های نیلگون خلیج فارس و نیاز پلاژی برای بانوان، گفت: سازمان منطقه آزاد با رعایت دقیق قانون، مکانی را به صورت اجاره ای برای راه اندازی پلاژ بانوان با رعایت دقیق محدوده 60 متر حریم دریا در اختیار سرمایه گذار این طرح قرار داده است.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: زمین های بعد از محدوده 60 متر حریم دریا به سرمایه گذار پلاژ بانوان فروخته شده و تمام مراحل قانونی این اقدامات نیز در در بخش شفاف سازی سایت سازمان منطقه آزاد قشم برای همگان قابل مشاهده است.
شیخ زاده تصریح کرد: تمامی ساخت و سازها و دیوارکشی های پلاژ بانوان در محدوده زمین های بعد از 60 متر حریم دریا انجام شده است.
وی همچنین گفت: مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مدیریت ژئوپارک و مدیریت محیط زیست سازمان در زمان واگذاری زمین به سرمایه گذاران، نظارت دقیقی نسبت به مسائل مرتبط با میراث طبیعی، تاریخی و فرهنگی دارند و تمامی واگذاری ها از مجرای نگاه تخصصی این مدیریت ها عبور می‌کنند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم همچنین با رد شایعات فروش سواحل قشم، تصریح کرد: در منطقه آزاد قشم هیچ ساحلی فروخته نشده بلکه این سازمان برای ایجاد زیرساخت های گردشگری، قرار است مدیریت چند کمپ پارک را پس از انتشار فراخوان به بخش خصوصی واگذار کند.
به گفته شیخ زاده، اولویت این سازمان در واگذاری مدیریت کمپ های گردشگری جزیره، دهیاری ها هستند و درخواست سایر سرمایه‌گذران هم پس از مشورت با دهیاری ها مورد توجه قرار می گیرد.

وی تاکید کرد: در ساحل جزیره ناز به دلیل نبود امکانات، حوادث گوناگونی اتفاق افتاده بود که در دوره مدیرعاملی حمید رضا مومنی در راس سازمان منطقه آزاد قشم، با ساماندهی این ساحل امکانات و خدمات مناسبی برای گردشگران ایجاد شده است.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: هم اکنون طرح تفصیلی ساماندهی جزایر ناز تدوین و اقدامات انجام شده در این ساحل بر اساس طرح تفصیلی شروع شده و ادامه خواهد داشت. ایجاد جاده دسترسی، احداث اماکن اقامتی در فضای بالا دست، ایجاد یک باند فرودگاه جهت پرواز هواپیماهای سبک درکنار سایر امکانات تفریحی و اقامتی مورد نیاز گردشگران هم در این طرح دیده شده است.
به گفته شیخ زاده، ساماندهی سایت پروازی جزیره ناز با استفاده از اقداماتی همچون برگزاری دوره های آموزشی برای خلبانان و راه اندازی نرم افزار مدیریت صدور بلیط در این سایت هم از دیگر برنامه های طرح تفصیلی جزایر ناز می باشد.

وی تاکید کرد: ورود و استفاده مردم از ظرفیت های خدادادی سواحل قشم از جمله ساحل ناز بدون هیچگونه هزینه ای رایگان است و گردشگران می‌توانند تنها در بخش هایی که سرمایه گذار امکاناتی را فراهم و ارائه می کند هزینه پرداخت کنند.
وی گفت: به زودی فراخوان ایده و طرح های برتر برای استفاده از مشارکت بخش خصوصی در توسعه و مدیریت کمپ های ناز، ریگو و آفتاب منتشر می شود و این سازمان از تمامی طرح هایی که از مزیت خدمات مطلوب به گردشگران برخوردار باشد، استقبال می کند و بهترین طرح را با در نظر گرفتن منافع مردم این منطقه، انتخاب خواهد کرد.
جزیره قشم با یکهزار و 500 کیلومتر مربع وسعت در جنوب ایران قرار دارد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.