اروند سرآمد در صادرات نسبت به سایر مناطق آزاد کشور

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند گفت: اروند بیشترین میزان صادرات را نسبت به سایر مناطق آزاد تجاری کشور دارد.

به گزارش فرینا؛ سیدعلی موسوی در نشستی که به مناسبت روز ملی صادرات با خبرنگاران، افزود: سه نوع صادرات از منطقه آزاد اروند انجام می شود؛ صادرات مجدد، صادرات تولیدات منطقه و صادرات کالاهای سرزمین اصلی که از بندر خشک شلمچه و بنادر آبادان و خرمشهر به خارج از کشور صادر می شود.

موسوی با اشاره به رشد ۵۱ درصدی صادرات کالا‌های تولید شده در منطقه اروند در ۶ ماهه امسال نسبت به سال گذشته گفت: در ۶ ماهه سال ۹۷، ۵۱ میلیون دلار صادر شده بود که این رقم در سال جاری به ۸۶ میلیون دلار رسیده و شامل مواد غذایی، قیر، محصولات شیلاتی و خرما بوده است.

وی ادامه داد: صادرات کالا‌های تولید شده در سرزمین اصلی در ۶ ماهه سال گذشته ۲۸۱ میلیون دلار بوده که امسال به ۶۴۰ میلیون دلار رسیده است.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند خاطرنشان کرد: ترانزیت خارجی نیز در ۶ ماهه امسال در این منطقه رشد ۳۴ درصدی داشته و از رقم ۹۳ میلیون دلار سال گذشته به عدد ۱۲۵ میلیون دلار رسیده است.

موسوی با اشاره به سرمایه گذاری صورت گرفته در این منطقه خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۸۰ فرصت سرمایه گذاری در منطقه تعریف شده که ۳۵ مورد از آن‌ها تبدیل به بسته سرمایه گذاری شده است.

وی تصریح کرد: همچنین ۱۳۸ پروژه در دست اجرا قرار دارد که ۹۸ مورد آن صنعتی، ۶ مورد تجاری خدماتی و ۳۴ مورد آن گردشگری و عمرانی است.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند ادامه داد: ۱۳۸ پروژه در دست اجرا ۶ هزار و ۵۷۹ شغل مستقیم و ۱۸ هزار و ۵۷۲ شغل غیرمستقیم ایجاد کرده است.

موسوی با اشاره به رشد ۵۱ درصدی جذب سرمایه گذاری نسبت به مدت زمان سال گذشته گفت: در ۶ ماهه سال ۹۷، سه هزار و ۷۶۹ میلیارد ریال سرمایه گذاری جذب شده بود که این رقم در سال ۹۸ به ۵ هزار و ۵۹۹ میلیارد ریال رسیده است.

وی با اشاره به برگزاری مراسم تقدیر از صادرکنندگان منطقه آزاد اروند با همکاری اتاق های بازرگانی آبادان و خرمشهر بعد از اتمام ماه صفر، اظهار داشت: به منظور حمایت از صادرکنندگان کالا و تولید کنندگان کالا در منطقه آزاد اروند ضمن ارائه بسته های آموزشی تخصصی رایگان و یا یارانه ای ثبت سفارش برای این واحدها حذف شده است.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند در ادامه گفت: برای حمایت از فعالان اقتصادی و صادرکنندگان کالا و واحدهای تولیدی مجوز بهره برداری آنها از یک ساله به پنج ساله صادر می شود .

موسوی تسهیل ورود و خروج ارزی از مشکلات صادرکنندگان عنوان کرد و گفت: با تعریف سامانه ای در مناطق آزاد مشکل نقل و انتقال ارزی تسهیل شد و صادرکنندگان می توانند  ارز صادراتی خود را وارد کشور کنند.

وی حمایت از صنایع دانش بنیان را از دیگر برنامه های منطقه آزاد اروند برشمرد و افزود: تقویت تشکل ها و اتحادیه های صادراتی یکی از راهبردی مهم صادرات در منطقه آزاد اروند است.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند، توسعه زیرساخت های صادراتی و راههای ارتباطی با کشورهای همسایه از  جمله اقدامات و راهبردهای اساسی ما در بخش صادرات منطقه آزاد اروند عنوان کرد و گفت: تسهیل در رویه ها و دستورالعمل های صادرات و پایش قوانین مخل در زمینه صنایع تولیدی و  فعالان اقتصادی از جمله راهبردی است که در راستای روان سازی تجاری و رونق کسب و کار در دست پیگیری است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.