مناطق آزاد؛ دروازه اقتصاد کشور

منطقه آزاد ماکو فرصتی مناسب برای سرمایه گذاران ترک

سفیر ایران در ترکیه گفت: منطقه آزاد ماکو فرصتی بسیار مناسب برای سرمایه گذاران کشور ترکیه است.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز آذربایجان غربی، محمد فرازمند افزود: منطقه آزاد ماکو به دلیل داشتن زیرساختهای مناسب و قوانین خاص خود، فرصتی بسیار مناسب برای سرمایه گذاران کشور ترکیه است .
فرازمند در جلسه بررسی مسایل و مشکلات مرز بازرگان که با حضور جمعی از فعالان اقتصادی و مدیران گمرک در این مرز ترتیب یافت با اعلام این مطلب گفت: منطقه آزاد ماکو از مناطق تازه تاسیس کشور بوده و به دلیل مرزهای مشترک با ترکیه و وجود امکانات بسیار خوب از جمله فرودگاه ، آب ، برق و گاز محل مناسب برای سرمایه گذاری است .
او با بیان اینکه در 500 سال گذشته روابط بسیار خوبی جمهوری اسلامی با کشور ترکیه دارد افزود : روابط اقتصادی، اجتماعی، امنیتی و سیاسی بین کشورهای ایران و ترکیه از اهمیت خاصی برخوردار است .
سفیر کشورمان در ترکیه با اشاره به مرزهای امن بین دو کشور گفت: جاذبه سرمایه گذاری به دلیل امنیت بالا برای سرمایه گذاران ترک بسیار مورد اهمیت است .
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو هم در این جلسه با اشاره به مزیت های منطقه آزاد ماکو برای سرمایه گذاری گفت: راه اندازی پروازهای بین المللی از فرودگاه ماکو و دست یابی به بازارهای اروپایی به دلیل نزدیکی مرز بازرگان به اروپا و از همه مهمتر وجود پایانه های صادراتی مجهز و وسیع منطقه آزاد ماکو را به بندری خشک برای واردات و صادرات کالاهای تجاری تبدیل کرده است .
ابراهیم جلیلی با اشاره به این که دنبال سرمایه گذاری بیشتر با ترکها در منطقه آزاد ماکو هستیم افزود: در حال حاضر 6 سرمایه گذار ترک با بیش از 10 میلیون دلار سرمایه گذاری در منطقه فعالیت می کنند وبرای افزایش سرمایه به دنبال ایجاد و احداث شهرک صنعتی و دهکده لجستیک بین ایران و ترکیه هستیم .
علی نامدار مدیر کل گمرک بازرگان هم در این جلسه با اشاره به وجود برخی از مشکلات در مرز بازرگان خواستار کمک و مساعدت مسئولان کشور برای افزایش زیر ساختهای گمرکی شد .

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.