انجام ٤٠٠ پرواز اربعین در فرودگاه امام خمینی(ره)

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گفت: از آغاز طرح سفرهای هوایی اربعین تا این لحظه بیش از ٤٠٠ پرواز اعزام و پذیرش عتبات در فرودگاه امام خمینی (ره) انجام شده است و با این ٤٠٠ پرواز تاکنون بیش از ٧٠ هزار نفر زائر اعزام و پذیرش شده‌اند.

به گزارش فرینا، علی رستمی، در تشریح آخرین وضعیت اعزام و پذیرش زوار اربعین در فرودگاه امام خمینی (ره) اظهار داشت:‌ پروازهای اربعین حسینی از ١٧ مهرماه آغاز شد و تا روزهای پس از اربعین نیز ادامه خواهد داشت.‌

رستمی افزود: از آغاز طرح سفرهای هوایی اربعین تا این لحظه بیش از ٤٠٠ پرواز اعزام و پذیرش عتبات در فرودگاه امام خمینی (ره) انجام شده است و با این ٤٠٠ پرواز تاکنون بیش از ٧٠ هزار نفر زائر اعزام و پذیرش شده‌اند.

* رشد ٧٦ درصدی اعزام و پذیرش زوار اربعین در فرو‌دگاه امام

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) افزود: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده، استقبال زائران اباعبدالله امسال بسیار زیاد بود و اعزام و پذیرش در بخش پروازهای عتبات در طرح سفرهای اربعین ‌نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ٧٦ درصد افزایش داشته است. 

* کاهش ٩ درصدی تأخیر پروازهای اربعین در فرو‌دگاه امام

رستمی اظهار داشت:‌ همچنین امسال میزان تأخیرات نسبت به مدت مشابه سال قبل در پروازهای اربعین ٩ درصد کاهش داشت.

* آماده‌سازی فرودگاه برای زوار اربعین

وی با بیان اینکه تلاش شد در راستای خدمات‌دهی مناسب به زوار اربعین، آماده‌سازی فرودگاه از قبل انجام شود، افزود: جلسات هماهنگی ارگان‌های مختلف در فرودگاه امام خمینی(ره) برگزار شد و با وجود افزایش دو برابری پروازها، انجام پروازها به صورت روان انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) افزود: در گیت گذرنامه و در گیت‌های سپاه و پلیس، تمهیدات ویژه پروازهای اربعین درنظر گرفته‌ایم، همچنین در داخل ترمینال موکبی احیا شده است که در کنار پذیرایی، کارهای فرهنگی، مذهبی و راهنمایی زائر را انجام می‌دهد و شور و حال حسینی در فرودگاه بین زائران به وجود آورده است.

رستمی گفت: امسال با توجه به افزایش پروازها و استقبال زوار از سفر زیارتی اربعین، معمولاً از ‌کشورهای دیگر نظیر کشورهای اروپایی و آسیایی هم زائر به فرودگاه امام خمینی (ره) می‌آیند و از این فرودگاه به نجف و بغداد سفر می‌کنند.

وی ادامه داد: همچنین در داخل کشور، زوار استان‌هایی که پروازهای حج ندارند‌معمولاً ‌از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) به عراق اعزام می‌شوند.

* انجام روزانه ١٠٠ پرواز عتبات در فرودگاه امام و اعزام و پذیرش ١٥هزار زائر

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) افزود: روزانه ٥٠ پرواز رفت‌ و ٥٠ پرواز برگشت عتبات در فرودگاه امام خمینی(ره) انجام می‌شود و به طور متوسط هر روز بیش از ١٥ هزار نفر اعزام و پذیرش زوار اربعین داریم. 

رستمی در تشریح آمار تجمیعی پروازهای فرودگاه امام به مقصد عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی (ع) ‌گفت: از تاریخ ١٣٩٨/٠٧/١٧ تا ١٣٩٨/٠٧/٢٢ ‌میزان بار خروجی‌ زوار ٢١٨١٩٧ کیلوگرم و میزان بار ورودی ٢٢٨١٩٩ کیلوگرم جمعاً ٤٤٦٣٩٦ بوده است.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.