۲۰ هکتار انبار در منطقه آزاد چابهار در حال ساخت است

مدیر بازرگانی منطقه آزاد چابهار اعلام کرد: ۲۰ هکتار انبار در بندر چابهار در دست ساخت است؛ همچنین از آنجا که ورود کالاهای فله‌ای بیشتر از کالاهای کانتینری بوده، اکنون دو هکتار انبار خالی برای ورود کالاهای فله‌ای به این بندر وجود دارد.

به گزارش فرینابه نقل از ایرنا «علی رجبی» در جلسه شورای توسعه بندر چابهار با اشاره به ظرفیت‌های این بندر گفت: مدتی قبل برای دپوی کالا در بندر دنبال انبار بودیم که تمام انبارها از کالا پر بود.

رجبی افزود: سال ۸۳ برای نخستین بار یک خط کشتی‌رانی حدود ۱۹ کانتینر از بندرعباس به چابهار منتقل کرد؛ در پایان همان سال این رقم به ۵۰۰ کانتینر رسید که نشان‌دهنده ظرفیت این بندر برای انتقال کالاست.

وی با بیان اینکه تسهیلات خوبی برای واردکنندگان از این بندر مهیا شده، تصریح کرد: کاهش ۵۰ درصدی سود بازرگانی برای کالاهایی که حقوق ورودی بالای ۱۵ درصد دارند، کاهش ۶۰ درصدی مالیات بر ارزش افزوده، کاهش ۳۰ تا ۶۰ درصدی عوارض پرداختی به سازمان هلال احمر و تخفیف ۳۰ درصدی در تخلیه و بارگیری کانتینر و کالا درباره کالاهای فله از جمله تسهیلات اعطایی بوده است.

به گفته مدیر بازرگانی منطقه آزاد چابهار، سال گذشته ۸۰۰ میلیون دلار کالا از مسیر منطقه آزاد به کشور حمل شده که نسبت به سال ۹۶ با رشد ۵۰ درصدی رو به رو بوده است.

رجبی از خط کشتیرانی درخواست کرده‌ایم شرایط حمل مشابه نسبت به بندر عباس برای این بندر فعال شود که در آن صورت، صادرات و واردات مناسبی از بندر چابهار صورت می‌گیرد.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.