قشم؛ پایلوت سیاست های امور اجتماعی کشور

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: پیشنهاد پایلوت شدن قشم برای اجرای سیاست های ساختار امور اجتماعی و انتقال آن به کل کشور در دیدار با معاون اول رئیس جمهوری ارائه شد.

به گزارش فرینا، حمیدرضا مومنی در مراسم اهدای حکم مدیریت امور اجتماعی و سلامت به زهرا فرشته حسین زاده سلجوقی، افزود: تفاهم نامه ای هم مهر ماه امسال با سازمان بهزیستی کشور با هدف ایجاد زیرساخت های مورد نیاز تبدیل این جزیره به نخستین منطقه آزاد گردشگری معلولان، امضا شده است.
مومنی با اشاره به اهمیت پایلوت شدن قشم در حوزه مسائل امور اجتماعی کشور، برآمادگی تامین نیازهای نرم افزاری، سخت افزاری، مالی و جلب مشارکت های مردمی در زمینه اجرای این سیاست تاکید کرد.

مادران با نشاط، خانواده سالم

وی در بخش دیگری از سخنان خود اهمیت ایجاد پارک ویژه بانوان در قشم را مورد تاکید قرار داد و گفت: ایجاد پارک ویژه بانوان موجب سلامت، نشاط و روحیه بیشتر مادران می شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: روحیه عالی یک مادر نقش مهمی در انتقال سلامت و نشاط به همسر و فرزندان خانواده دارد و آماده ایم برای فراهم شدن این بستر به ویژه با برگزاری ورزش صبحگاهی بانوان، به سلامت و نشاط خانواده ها کمک کنیم.
مومنی، نبود پلاژ بانوان در جزیره قشم را هم از نیازهای حوزه اجتماعی برشمرد و اظهارامیدواری کرد نخستین پلاژ بانوان با سرمایه گذاری بخش خصوصی هرچه زودتر به بهره بردرای برسد.

 اهمیت استفاده از ثروت عظیم صنایع برای توسعه همه جانبه قشم

وی در ادامه مباحث خود به اهمیت اجرای دقیق فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه استفاده از پیوست فرهنگی در سرمایه گذرای ها تاکید کرد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: با کمترین سهم دریافتی از ثروت بزرگ صنایع پتروشیمی، نفت و گاز، تولید آب شیرین و برق، صنایع شیلاتی و گردشگری می توانیم مهمترین خدمات برای توسعه پایدار و همه جانبه از جمله در حوزه مسائل اجتماعی در این منطقه را پیاده سازی کنیم.
به گفته مومنی، برای فعالان صنایع بزرگ قشم، ساخت مدرسه، درمانگاه، ورزشگاه، فضاهای مناسب معلولان و امثال آن به عنوان پیوست فرهنگی اقدامی بسیار ساده است که باید از سیاست تبیین شده رهبر معظم انقلاب برای توسعه همه جانبه جزیره قشم استفاده کنیم.

برگزاری دوره های آموزشی با هدف کاهش آسیب های اجتماعی

برگزاری دوره های مداوم آموزشی برای کاهش شدید آسیب های اجتماعی هم از دیگر موضوعاتی بود که حمیدر ضا مومنی بر آن تاکید کرد و خواستار پیگیری و اجرای جدی مباحث آموزشی در سرتاسر جزیره قشم شد.
وی مباحث حوزه اجتماعی را بسیار مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: با مدیریت جدی و دقیق می توانیم با کمترین هزینه از اتفاقات سختی که با هزینه های بسیار زیاد هم قابل جبران نیست، جلوگیری کنیم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم معتقد است؛ برای موفقیت در امور اجتماعی و کاهش آسیب های این حوزه نباید از نقش ارزنده مردم نجیب و پا به کار این جزیره غافل شویم بلکه با مشارکت دادن آنان باید به بهترین دستاورد ها، برسیم.
مومنی گفت: با کنار گذاشتن تعصبات در حوزه امور اجتماعی و با استفاده از واقعیت ها باید مسائل این حوزه از جمله طلاق، اعتیاد، ایدز، معلولیت های جسمی و روحی را مدیریت کنیم.
وی در پایان با اشاره به سوابق ارزنده زهرا فرشته حسین زاده سلجوقی که سال های سال در نقاط مختلف کشور از جمله در سازمان بهزیستی کشور منشاء خدمات مثبت بوده اند، گفت: اطمینان دارم با مدیریت شما شاهد تحول عظیم در مسائل امور اجتماعی و سلامت به ویژه حوزه بانوان در سرتاسر جزیره خواهیم بود.
زهرا فرشته حسین زاده سلجوقی مدیریت امور اجتماعی و سلامت سازمان منطقه آزاد قشم هم در پایان این مراسم با قدردانی از نگاه واقع بینانه رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نسبت به برنامه ریزی ها در حوزه امور اجتماعی گفت: با تشریک مساعی همه دست اندرکاران از جمله جوامع محلی می توانیم راه مهم رسیدن به سلامت در امور اجتماعی را با موفقیت بپیمائیم.
شایان ذکر است، مسئولیت مدیریت امور اجتماعی و سلامت سازمان منطقه آزاد قشم تا پیش از این به عهده تراب ذاکری بود که با برگزاری دوره های مختلف آموزشی در نقاط مختلف جزیره، خدمات ارزنده ای از خود به جا گذاشته است.
وی به عنوان فرزند شهید والامقام غلامشاه ذاکری هم اینک در سمت مشاور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد در امور خانواده شهدا و ایثارگران قشم مشغول فعالیت است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.