اولویت منطقه‌ آزاد چابهار توجه ویژه به‌ زیرساخت‌هاست

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: اولویت نخست این منطقه توجه ویژه به زیرساخت‌هاست تا بتوان از این طریق زمینه حضور سرمایه‌گذاران و گردشگران را هموار کرد.

به گزارش فرینا، گرشاسب خزائنی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم‌اینک بیش‌از ۱۰ پروژه عمرانی در سطح ۱۴ هزار هکتار  منطقه آزاد چابهار درحال اجراست که ۶ پروژه به بهره‌برداری رسیده است.

خزائنی ادامه داد: عملیات اجرایی سایت، ایستگاه پمپاژ و مخزن ۵۰۰ مترمکعبی و ۲ مخزن ۱۰۰۰مترمکعبی به همراه تمامی ابنیه وابسته و خطوط انتقال مربوطه در نیمه‌ی نخست مهر سالجاری به پایان رسید.

وی گفت: عملیات اجرایی این پروژه از اردیبهشت پارسال با هزینه‌ی اجرایی هفت میلیارد تومان آغاز شده بود.

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد چابهار هدف از اجرای این طرح را ذخیره‌سازی و تامین فشار آب برای پیکره مسکونی منطقه آزاد عنوان کرد و افزود: این مخازن با ظرفیت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب و در راستای تکمیل شبکه آبرسانی در فضایی معادل پنج هزار مترمربع احداث و ۱۴۱ هکتار از اراضی پیکره سوم شمالی را تحت پوشش قرار خواهند داد.

خزائنی اظهار داشت: ساخت مدرسه در روستای کمب یکی دیگر از پروژه هاست که هم‌اینک به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

وی ادامه داد: منطقه آزاد چابهار به مسائل اجتماعی و آموزشی کمب توجه ویژه‌ای دارد و در این زمینه دبیرستان هشت کلاسه شهیده مطهره نارویی را به صورت مشارکتی ساخت.

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد چابهار گفت:جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی یکی از طرح‌های حائز اهمیت این منطقه است که در مهر سالجاری به اتمام رسیده است.

خزائنی افزود: بلوار ۸۵ متری یکی از معابر ارتباطی و شریان اصلی منطقه آزاد به سرزمین اصلی است و در مواقع بارندگی همیشه مسدود می‌شدو به لحاظ مسائل پدافند غیرعامل ضرورت بود که پروژه جمع‌آوری آبهای سطحی اجرا شود.

وی اظهار داشت: در این طرح هدایت ایمن سیلاب حوضچه‌های آبریز بالادست از طریق کانال جمع‌آوری بتنی بطول ١٢٠٠ متر و تخلیه روان آب در سه نقطه توسط کالورت‌های بتنی مدنظر قرار گرفته است و با تکمیل این پروژه هدایت و جمع‌آوری آب‌های سطحی و طرح کنترل و مهار سیلاب‌های شدید در منطقه و امکان فعالیت و تردد پس از سیلاب و به حداقل رساندن خسارات ناشی از جاری شدن روان‌آب‌ها منجر می‌شود.

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد چابهار بیان کرد: پروژه ساخت شبکه‌های فاضلاب پیکره سوم شمالی و جنوبی از سال ۱۳۹۰ شروع و در سالجاری با هزینه‌ای افزون‌بر ۱۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

خزائنی افزود: ساخت شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب بطول ١٧ کیلومتر، ساخت شبکه توزیع آب بطول ۱۵ کیلومتر که ۲۰۰ هکتار از اراضی مسکونی و آبرسانی به سایت ۲۰۰ هکتاری تجاری را زیرپوشش قرار می‌دهد.

وی گفت: آماده‌سازی بخشی از اراضی پیکره مسکونی از دیگر کارهای مهم بوده که از اردیبهشت سال ۱۳۹۷ آغاز و بمدت ۱۰ ماه به بهره‌برداری رسید.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.